Čo takáto suma urobí s finančnou kondíciou danej spoločnosti? Domnievate sa možno, že ono sa to „nejako“ vykryje z ďalších tržieb a ide sa ďalej.
Skutočnosť však nie je taká jednoduchá. Aby uvedená spoločnosť nahradila stratený zisk, musí vyprodukovať dodatočný obrat vo výške až 2 000 000 eur. Zákonitosti finančnej matematiky nepustia a každý podnikateľský subjekt sa isto nájde v nasledujúcej schéme spoločnosti Euler Hermes:
Dodatočné tržby potrebné na kompenzáciu pri marží
Zdroj: Euler Hermes
Pri zodpovednom podnikaní je preto dôležité myslieť aj na poistenie pohľadávok. Chráni pred rizikom neuhrádzania faktúr zo strany odberateľov či tretích strán. Znamená istotu riadneho a plynulého cash flow každého podnikateľského subjektu a umožňuje spoľahlivo riadiť komerčné a politické riziká daného podnikania.
„Z môjho pohľadu je poistenie pohľadávok stále málo rozšíreným druhom poistenia. V SR poisťuje pohľadávky len 3-4% podnikateľských subjektov, v rozvinutých západoeurópskych krajinách je to 5-násobne väčšie číslo,“ hovorí Peter Mucina, Country Manager spoločnosti Euler Hermes.
Neuhradené faktúry často krát predstavujú väčšiu hrozbu než firmy nielen na Slovensku, ale aj v zahraničí predpokladajú. Podľa údajov Euler Hermes tvoria 20-40 percentný podiel na aktívach spoločnosti. V prípade platobnej neschopnosti alebo nevôle odberateľov predstavujú čistú stratu a koniec koncov môžu firmu aj položiť.
Ako tvrdí Peter Mucina, poistenie pohľadávok je vhodné pre takmer každý typ spoločnosti – od menších s ročným obratom 100 – 200 000 EUR až po veľké nadnárodné korporácie. „Prináša podnikateľovi nestranný pohľad na jeho odberateľov a pomáha mu nastaviť interné procesy v oblasti kredit manažmentu. Základom je samozrejme krytie rizika – klient sa poisťuje voči riziku nezaplatenia pohľadávok zo strany odberateľa, okrem toho však získava cenné informácie o tuzemských i zahraničných odberateľoch a silného partnera pre vymáhanie pohľadávok, opäť doma aj v zahraničí."
Country Manager spoločnosti Euler Hermes odporúča nové poistenie EH Corporate Advantage, ktoré sa snaží lepšie prispôsobiť potrebám klienta a prináša oveľa viac flexibility – k dispozícii je viac ako 80 rôznych možností, resp. pripoistení, ktoré umožnia pokryť všetky špecifické potreby klienta.
Komentáre
Pridať komentár