ČSOB Poisťovňa: Počasie spôsobilo škody


			ČSOB Poisťovňa: Počasie spôsobilo škody
19.5.2014 Tlačové správy

Hoci dnes je už na väčšine územia Slovenska jasná obloha a tento týždeň meteorológovia avizujú dokonca letné teploty, počasie v minulých dňoch Slovensko poriadne vytrápilo.  Silný vietor a dážď spôsobili problémy. ČSOB Poisťovni ľudia najčastejšie hlásili poškodené strechy či vytopené priestory. Hlásené škody v ČSOB Poisťovni sa doteraz vyšplhali na viac ako 300 000 €.

 

 

 

Najčastejšie aktuálne hlásené škody:

-       rozfúkané škridle na dome,

-       strhnutá strecha rodinného domu,

-       odfúknutá strecha garáže,

-       pád stromu na humno a plot,

-       spadnutý komín,

-       pád solárneho panela,

-       poškodený plot,

-       poškodený elektromotor na bráne,

-       poškodená strecha ovčínu,

-       iné.

 

Ako pri hlásení škôd postupovať

Fotodokumentácia je dôležitá

Škody spôsobené živlom odporúčame fotograficky zdokumentovať a zaslať poisťovni podľa inštrukcii na určenú e-mailovú adresu. Základné inštrukcie dostane poistenec v telefonickom rozhovore. Odporúčame urobiť čo najviac záberov. K fotografiám treba dodať ešte doplňujúce údaje ako napríklad rozmery postihnutých priestorov, vek zničených spotrebičov, prípadne iných predmetov poistenia, ich nadobúdacie ceny a podobne.

Dôležité je odložiť si všetky doklady o úhrade nákladov, ktoré má poistený v súvislosti s odstraňovaním škody. Ide napríklad o náklady na dezinfekčné prostriedky, tlakové umývanie od nánosov bahna, atď. 

Poškodené predmety nevyhadzujte

Poistený je upozornený na to, že do doby vyplatenia poistného plnenia je povinný uchovať poškodené predmety. Samozrejme, za predpokladu, že nevzniká pre neho alebo pre jeho okolie hygienické či bezpečnostné riziko. Ak nie je klient schopný alebo ochotný vykonať takéto  zjednodušené zdokumentovanie škody, vysielame na miesto technika, ktorý zdokumentovanie vykoná a oboznámi poisteného s jeho následnými povinnosťami.

Ak je situácia veľmi vážna

Ak máme poznatok, že je postihnuté  konkrétne územie, podľa uzatvorených poistných zmlúv v danej lokalite telefonujeme našim poisteným a pýtame sa ich, či im vznikli škody, prípadne určujeme  ich rozsah.

Podľa  veľkosti škôd a naliehavosti situácie dávame inštrukcie našim klientom, resp. vysielame na miesto mobilných technikov, ktorí  následne dokumentujú vzniknuté škody.

Ak je škoda menšieho rozsahu

V prípade, že sa nejedná o rozsiahlu škodu, klientom vysvetlíme, čo je pre poskytnutie poistného plnenia dôležité a ponúkneme im možnosť zdokumentovať poškodenie vlastnými prostriedkami.

ČSOB Poisťovňa

 

 

 

Zdroj: ČSOB Poisťovňa

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS

Súvisiace články