Najväčší prepad oproti roku 2022 zaznamenali produkty súvisiace s pandémiou či rôzne druhy vitamínov. Ukázala to analýza lekárenskej skupiny Pilulka.sk.
Mohlo by vás zaujímať: Toto je povinná výbava auta v roku 2024. Pozrite si, čo odporúča INSIA
Tento rok ukázal, že Slováci sa v eshopoch vyhýbajú impulzívnym nákupom a viac premýšľajú nad tým, čo vložia do nákupného košíka. Tretia najväčšia lekáreň v Českej republike a na Slovensku Pilulka.sk urobila analýzu medzi produktami, o ktoré mali Slováci v tomto roku najväčší a najmenší záujem.
„Produkty zamerané na starostlivosť o domácnosť a telo v predaji vysoko dominovali. Absolútne rekordné čísla sme zaznamenali v segmente filtračných kanvíc a filtroch na vodu, ktoré redukujú obsah pesticídov, herbicídov či zvyškov liečiv v pitnej vode. Predaj tu medziročne narástol až o 246 %. Vysoký záujem bol však aj o odvlhčovače vzduchu, kde predaj oproti roku 2022 stúpol o 60 %,“ komentuje čísla Andrea Babicová, brand manažérka Pilulka.sk.
Mohlo by vás zaujímať: Vyprostenie vozidla: kedy ho poisťovňa (ne)zaplatí za vodiča?
Dodáva, že k top produktom za rok 2023 sa zaradili aj lieky na krvné výrony a opuchy (+251 %), ktoré napomáhajú pri pooperačných a poúrazových stavoch a zlepšujú celkovú rekonvalescenciu či cestovné sety na zubnú starostlivosť (+202 %) a to pravdepodobne z dôvodu, že po pandémii sa Slováci viac rozcestovali.
„Vzhľadom na narastajúcu potrebu starostlivosti o domácich miláčikov, ktorí sú častokrát považovaní za rodinných príslušníkov, sme zaznamenali vysoký nárast aj v predaji doplnkov zameraných na podporu imunity zvierat, kde dopyt vzrástol o 112 %,“ spresnila Andrea Babicová z Pilulka.sk.
Analýza sa zamerala aj na produkty, kde dopyt v roku 2023 najvýraznejšie poklesol. Oproti predchádzajúcemu roku, v ktorom patrilo ochorenie COVID-19 k piatej najčastejšej príčine smrti, v tomto roku najviac poklesli predaje testov na toto ochorenie (-89 %), ako aj záujem o rúška a respirátory (-87 %). Výrazne poklesol i dopyt po vitamíne D (-39 %), vitamíne C (-25 %), vitamínoch na vlasy (-40 %) či produktoch zlepšujúcich trávenie (-36 %).
Komentáre
Pridať komentár