Najmodernejšie platobné metódy väčšina firiem na Slovensku odmieta


			Najmodernejšie platobné metódy väčšina firiem na Slovensku odmieta
13.11.2018 Poistný trh, Produkty

Iba tretina firiem na Slovensku ponúka zákazníkom, aby faktúry platili najmodernejšími metódami – online prevodom, z digitálnej peňaženky alebo kryptomenami.

Uprednostňujú radšej bankové prevody alebo iné spôsoby s dlhšou tradíciou a v budúcnosti to ani neplánujú meniť. Vyplýva to z najnovšej štúdie „European Payment Practices 2018“, ktorú vypracovala spoločnosť EOS KSI.

Digitálne platobné metódy vo firmách nie sú populárne, napríklad online prevod ponúka na Slovensku len 28 percent obchodníkov. Nie je to preto, že čakajú na príležitosť alebo im v tom bránia technické možnosti. Až 58 percent povedalo, že nad online platbami ani neuvažuje a 14 percent, že to teraz nemá v pláne.

Ešte slabšiu ochotu vidieť pri mobilných platbách, digitálnych peňaženkách či kryptomenách, ako je napríklad bitcoin. Platbu pomocou nich ponúka len minimum firiem a zavádzať ich ani neplánujú. Napríklad nad mobilnými platbami ani neuvažuje 82 percent firiem, nad kryptomenami až 95 percent.

„Paradoxom je, že hoci firmy nechcú moderné platobné metódy používať, až tretina z nich si myslí, že ich zavedenie môže zvýšiť percento načas uhradených platieb. Podobné zmýšľanie vidieť v celej Európe, firmy jednoducho ostávajú pri formách platieb, ktoré roky poznajú,“ vysvetľuje Peter Hetteš, obchodný riaditeľ spoločnosti EOS KSI Slovensko, ktorá sa zaoberá manažmentom pohľadávok.

Z tradičných platobných metód sú na Slovensku najviac rozšírené bankové prevody či nákupy na faktúru, ktoré ponúka vyše polovica firiem, ale aj zálohové platby, hotovosť či splátkové kalendáre, ktoré má asi tretina z nich.

Reprezentatívna EOS štúdia „European Payment Practices“ sa uskutočnila už jedenástykrát. Na jar 2018 nezávislý inštitút pre prieskum trhu Kantar TNS oslovil 3400 odborníkov zo 17 európskych krajín, z toho 200 spoločností zo Slovenska.

Zdroj: EOS KSI

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS