Tretí najväčší
V roku 2011 AXA dôchodkový fond potvrdil svoju významnú pozíciu na domácom trhu dôchodkového pripoistenia. Podľa objemu spravovaných aktív zastáva miesto tretieho najväčšieho dôchodkového fondu v SR a ČR. Ten ku koncu roku 2011 dosiahol 1,3 miliardy eur, čo predstavuje viac ako 14 % podiel na trhu penzijného pripoistenia v Slovenskej republike. V roku 2011 využívalo služby AXA dôchodkového fondu viac ako 472 tisíc klientov. AXA dôchodkový fond dosiahol v roku 2011 dobré ekonomické výsledky, čo potvrdzuje i čistý vykázaný zisk vo výške 22,3 miliónov eur. Zhodnotenie pre klientov za minulý rok bolo na valnom zhromaždení stanovené na 1,47 %.
„AXA dôchodkový fond reprezentuje aj v súčasnej dynamickej dobe - nielen z pohľadu financií - veľmi atraktívnu formu finančného zabezpečenia na obdobie dôchodkového veku. Vďaka kvalitnému penzijnému plánu s prepracovaným systémom dôchodkov a ostatných dávok, finančným bonusom za online zriadenie alebo možnosti využívať platobnú kartu AXA a tým si prispievať na dôchodkové pripoistenie, uspokojuje plne všetky nároky svojich klientov,“ uvádza Martin Vogl, generálny riaditeľ skupiny AXA pre SR a ČR.
Nárast klientov
Počet zmlúv v AXA životnej poisťovni prevýšil 298 tisíc najmä vďaka inovácii produktového portfólia a klientskému prístupu. Počet klientov medziročne vzrástol o viac ako 8 % na 269 659. AXA životná poisťovňa evidovala ku koncu roku 2011 viac než 30 tisíc zmlúv, na ktoré prispieva zametnávateľ. Aj vďaka týmto faktorom AXA navýšila svoje aktíva pod správou o takmer 13 % oproti minulému roku, a to na hodnotu 0,4 miliardy eur.
Zo štatistických údajov Českej asociácie poisťovní vyplýva, že tržný podiel AXA životnej poisťovne z pohľadu predpísaného poistného klesol medziročne o 0,2 percentuálneho bodu. Počas uplynulého roku došlo k nárastu predpísaného poistného o viac než 6 % oproti predchádzajúcemu roku. Progres predpísaného poistného bol spôsobený najmä nárastom predpísaného poistného v prípade bežne platených poistných zmlúv, ktorých predpísané poistné medziročne vzrástlo o 17 %. AXA životná poisťovňa vygenerovala za rok 2011 stratu vo výške 7 miliónov eur.
Inovácie produktového portfólia
Aj v roku 2011 pokračovala inovácia produktového portfólia spoločnosti AXA životná poisťovňa. Kľúčovým bolo zavedenie nového produktu životného poistenia Kumulativ Life a úspešný „upgrade“ populárnej produktovej rady jednorázového životného poistenia Balance Komodity, o ktorý bol v roku 2011 veľký záujem.
„V rámci životného poistenia rozšírila AXA v roku 2011 svoje produktové portfólio o produkt investičného životného poistenia Kumulativ Life. Ten ponúka unikátny vernostný bonus s jeho každoročným navyšovaním. Naďalej predpokladá mimoriadny záujem zo strany klientov. Veľmi úspešným bol v roku 2011 inovovaný produkt jednorazovo plateného poistenia BALANCE II a BALANCE III. Klientom ponúka 100% návratnosť vložených prostriedkov v kombinácii so zaujímavým potencionálnym výnosom. To všetko pri nulových poplatkoch za zriadenie a správu poistenia,“ doplnil Martin Vogl.
Novinky v poistení vozidiel
Na konci trietieho roku pôsobenia AXA poisťovne na trhoch neživotného poistenia v Slovenskej a Českej republike dosiahol počet klientov viac než 123 tisíc. Počas uplynulého roku došlo k poklesu hrubého predpísaného poistného o takmer 20 % na celkových 18,7 miliónov eur. Počas roku 2011 AXA poisťovňa menila svou kapitálovú štruktúru. Základný kapitál spoločnosti bol v roku 2011 znížený na zostávajúcu výšku 12,2 mil. eur. Dôvodom zníženia základného kapitálu spoločnosti bola úhrada kumulovanej straty spoločnosti z predchádzajúcich rokov.
„V oblasti neživotného poistenia sa v roku 2011 AXA zamerala najmä na prípravu pre vstup na trh s novým produktom pre poistenie vozidiel. Rozšíri variabilitu existujúceho produktu a umožní tak klientom byť poistený iba na tie riziká, ktoré považujú za dôležité,“ uzatvára Martin Vogl.
AXA
Komentáre
Pridať komentár