Veľký obchod s osobnými dátami. Európania sú ochotní ich predávať


			Veľký obchod s osobnými dátami. Európania sú ochotní ich predávať

Európania sú ochotní predávať svoje údaje. Každý tretí spotrebiteľ by ich poskytol dôveryhodným spoločnostiam. V rámci reprezentatívnej štúdie skupiny EOS „Aká je hodnota údajov?“ viac ako tretina opýtaných vyjadrila súhlas s použitím ich osobných dát za istú protihodnotu.

V dnešnom digitálnom svete sa údaje ako dátum narodenia, adresa, informácie o zdravotnom stave alebo nákupné správanie stali kľúčovým aktívom – dá sa až povedať, silnou menou. V prípade ich použitia tak ľudia očakávajú primeranú náhradu.

Aktuálna reprezentatívna štúdia v 17 krajinách s názvom „Aká je hodnota údajov?“ poskytovateľa finančných služieb a investora EOS ukázala, že až 61 percent Európanov je za zdieľanie dát; v USA  to bolo dokonca 62 percent a v Rusku až 70 percent. Spoločnosti však majú podľa opýtaných zákazníkom ponúknuť protihodnotu za použitie informácií.

Ochota zdieľať osobné informácie so spoločnosťami závisí od dôvery v súvislosti so zaobchádzaním s osobnými údajmi, predovšetkým od dodržiavania právnych predpisov, upozornil Peter Hetteš, obchodný riaditeľ spoločnosti EOS KSI Slovensko. „Jasná väčšina spotrebiteľov je ochotná predať minimálne jednu osobnú informáciu dôveryhodnej spoločnosti.“

Polovica ľudí chce vecné plnenie

Takto to vidí 82 percent respondentov v Európe, 75 percent v USA a 90 percent v Rusku. Viac ako polovica opýtaných v rámci štúdie si praje vecné plnenie a zľavy. Servisné služby pokladá za atraktívne iba jeden z piatich opýtaných.

„Ľudia pritom jasne rozlišujú medzi rôznymi typmi informácií: Za obzvlášť citlivé sa považujú bankové údaje – iba osem percent ľudí v Európe, ktorí sa zúčastnili prieskumu, by tieto údaje zdieľalo za peňažnú odmenu,“ doplnil ešte na vysvetlenie Peter Hetteš.

Spotrebitelia majú podľa neho najmenšie obavy z poskytovania nákupných rozhodnutí alebo odovzdávania informácií o preferenciách týkajúcich sa značiek a produktov. V Európe sa našlo 68 percent respondentov, ktorí by boli ochotní poskytnúť tieto informácie za peňažnú odmenu.

Dáta pomáhajú aj v prípade dlžníkov

Možnosť rozanalyzovať údaje môže byť užitočná pre potreby manažmentu pohľadávok. Napríklad v prípadoch, ak zákazník nakupoval, no zaostáva s platbami. Aj tu platí, že čím sú dostupné údaje komplexnejšie, tým individuálnejšie sa dá vypracovať splátkový plán v prípade platobnej neschopnosti a tiež tým spoľahlivejšie sa tento plán dodržiava.

Spoločnosť EOS vyhodnocuje procesy vymáhania pohľadávok; v mnohých krajinách, kde pôsobí, sú teraz splátkové plány vytvárané na základe inteligentnej analýzy údajov. „Je v záujme všetkých zúčastnených uzavrieť pohľadávku čo najrýchlejšie, aby sa tak ušetrili náklady na oboch stranách. A s tým nám pomáhajú údaje,“ uviedol Peter Hetteš zo spoločnosti EOS Slovensko.

Dodal ešte, že čím lepšie možno dodržať platobnú dohodu, tým skôr veriteľ dostane peniaze a spotrebiteľ sa zbaví zadlženia. „Prenos údajov môže byť preto v záujme neplatiča, ktorý je v omeškaní.“

Zdroj: EOS KSI Slovensko

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS

Súvisiace články