S odvahou a inovatívnym prístupom sa im podarilo vybudovať spoločnosť, ktorá sa odlišuje nielen kvalitou služieb, ale aj osobným prístupom k klientom. Ich príbeh je o dôvere, odhodlaní a neustálom zlepšovaní – nielen vlastnej firmy, ale aj celého sektora, v ktorom pôsobia.
Aké boli vaše začiatky v poisťovníctve?
Daniel: Podnikal som od roku 1989 v rôznych oblastiach. Už dlhšie ma otec lákal do tejto sféry, keďže pracoval v poisťovníctve takmer celý život. Ja som sa tomu bránil, pretože v tom čase to bolo povolanie, ktoré nemalo „dobré meno“. Ale v roku 2009 som sa napokon rozhodol, že pôjdem do toho s otcom. A v roku 2010 sme vstúpili do spoločnosti INSIA. Oslovili nás viaceré finančné inštitúcie, ale rozhodli sme sa pre INSIA.
Keďže poisťovníctvo v tom čase nemalo dobré meno, povedal som si, že chcem ľudí osloviť a ponúknuť im služby, ale spôsobom, aký je bežný v iných odvetviach podnikania. Znamenalo to predstaviť sa, urobiť reklamu, osloviť ich, ale nebyť tým, ktorý ich bude „otravovať“.
Na základe toho sme sa rozhodli prenajať priestory v obchodnom centre OC PLUS v Pezinku. Fungovalo to ako výklad – ľudia nás videli. Nechceli sme sa skrývať v administratívnych budovách alebo pracovať z domu. Naopak, chceli sme byť viditeľní ako „centrum poistenia“. Táto myšlienka v tom čase nebola taká bežná, ako je dnes.
Ako sa vaša firma odlišuje od konkurencie?
Daniel: Dnes je bežné, že všetky poisťovne sú na jednom mieste, ale v roku 2009 to bol náš hlavný odlišujúci faktor – ukázať sa ľuďom a dať im možnosť prísť k nám sami, bez toho, aby sme ich tlačili do rozhodnutia. Cenotvorba u maklérov sa veľmi nelíši, ale v čom sa môžu odlišovať, je práve poskytovaný servis.
Lucka: Tá pridaná hodnota, ktorú dávame klientom, je ten servis. Myslím si, že ho robíme najlepšie, ako vieme, a klienti to ocenia najmä vtedy, keď potrebujú pomoc.
Ako získavate nových klientov?
Daniel: Naši klienti sa delia na fyzické osoby a firmy. Čo sa týka fyzických osôb, tam využívame najmä sociálne siete, ako je Facebook. Mali sme aj billboardy, aby ľudia vedeli, aké služby ponúkame v Pezinku. Pri firemných klientoch ich oslovujeme aktívne. Samozrejme, funguje to aj na základe referencií a odporúčaní.
Lucka: Tým, že máme kanceláriu na prízemí obchodného centra a že je zviditeľnená z oboch strán, sa naše povedomie zvyšuje. To nám prináša nárast klientov. Ak príde ku nám niekto, kto ešte nie je naším klientom, snažíme sa mu pomôcť a presvedčiť ho, aby zmluvu uzatvoril s nami, aby sme mu mohli poskytovať komplexný servis na jednom mieste. Tak nemusí chodiť od poisťovne k poisťovni.
Koľko členov má vaša kancelária?
Lucka: Momentálne máme štyroch zamestnancov, plus nás dvoch a dvoch externých zamestnancov. Som za nich veľmi vďačná, ako aj za ich pracovné nasadenie a atmosféru ktorú vo firme robia. V prípade, že nedokážeme klientovi vyhovieť s požiadavkou, napríklad hypotéka alebo životné poistenie, obrátime sa na našich kolegov v INSII.
Čo vás baví na tejto práci?
Lucka: Rôznorodosť. To, že môžem odísť, keď potrebujem, som si pánom svojho času a máme priestor na to, aby sme si užívali život aj mimo práce.
Daniel: Venujem sa firemnému poisteniu, čo mi umožnilo spoznať veľa zaujímavých ľudí a procesov v rôznych firmách a fabrikách.
Čo sa vám páči na INSIA?
Lucka: INSIA ide veľmi dopredu v oblasti technického zabezpečenia a vývoja aplikácií a kalkulačiek, čo nám urýchľuje prácu. Som rada aj za tím INSIA, s ktorým sme v kontakte.
Daniel: Transparentnosť a sloboda podnikania. Je to najtransparentnejšia maklérska spoločnosť na Slovenskom trhu.
Prečo by mal niekto začať pracovať v tejto oblasti?
Daniel: Podnikanie je náročné, ale tento typ podnikania je výrazne zjednodušený v porovnaní s inými odvetviami. Z pohľadu jednoduchosti je to biznis, ktorý je postavený na tom, že nemám skladové zásoby ani výrobné stroje. Keď poskytnem službu, dostanem províziu, a to bez veľkých priebežných nákladov.
Zaujal vás tento rozhovor? Chcete sa stať tiež členom INSIA? Neváhajte nás kontaktovať!
Komentáre
Pridať komentár