Genertel umožní na Autosalóne simulovať čelný náraz


			Genertel umožní na Autosalóne simulovať čelný náraz
13.9.2012 Produkty

Na tohtoročnom autosalóne (13. až 16. Septembra 2012) chcú usporiadatelia návštevníkom ukázať niečo netradičné. Predstaví sa nitrianska polícia s vystúpeniami plnými adrenalínu, pod hlavičkou „Auto a žena“ sa predstavia vozidlá, ktoré sa predávajú predovšetkým ženám a nebude chýbať ani tuning.

V duchu zážitkov a adrenalínu sa bude niesť i prezentácia poisťovne Genertel. Návštevníci si budú môcť vyskúšať účinky čelného nárazu do pevnej prekážky pri rýchlosti 35 km/h či simuláciu 2 promile alkoholu v krvi a tiež budú mať možnosť zapojiť sa do súťaže o 3 x 200€ a získať miniHavarijné poistenie na mesiac ZADARMO.

Simulátor nárazu

Ak máte odvahu vyskúšať náraz v aute bez následkov, môžete tak urobiť už tento víkend v Nitre,“ pozýva riaditeľ poisťovne, Miroslav Chovan.

Veľa ľudí si nevie náraz v rýchlosti akou sa pohybuje auto predstaviť. Domnievajú sa, že sa udržia vlastnými rukami, niektorí si myslia, že udržia v náručí svoje dieťa. Pri náraze auta do pevnej prekážky v rýchlosti 50 km/h pôsobí ale na telo vodiča taká sila, akoby vážil 60-krát viac. Napríklad 90 kilový muž by pri takomto náraze vážil viac ako 5 ton.

Najzraniteľnejšie sú bohužiaľ deti, ktoré nesedia riadne pripútané v detskej sedačke, ale ich drží dospelý na rukách. Aj desaťkilové dieťa pri náraze zrazu akoby vážilo aj niekoľko sto kíl a pri náraze ho za žiadnych okolností nikto neudrží. Na základe štatistík poisťovne Genertel sa najviac nehôd stáva spravidla práve pri menších rýchlostiach v mestách a ich aglomeráciách.

Čo sa stane do 0,1 sekundy po náraze pri rýchlosti 80 km/h na pevnú prekážku: (Zdroj: Autoklub Slovakia Assistance, s.r.o.)

  • 0,026 sekundy po náraze:  začína sa deformovať nárazník, na auto pôsobí sila rovnajúca sa tridsaťnásobku váhy automobilu, osoby v priestore kabíny sa práve pohybujú rýchlosťou 80 km/h,
  • 0,039 sekundy po náraze: vodič sa aj so sedačkou posunie o 15 cm dopredu,
  • 0,044 sekundy po náraze: prudkým nárazom hrudníka dochádza k deštrukcii volantu,
  • 0,050 sekundy po náraze: rýchlosť klesá a na cestujúcich pôsobia sily prevyšujúce niekoľkonásobne ich hmotnosť,
  • 0,068 sekundy po náraze: vodič narazí na prístrojovú dosku, tento náraz môžeme porovnať s dopadom 9-tonového bremena,
  • 0,092 sekundy po náraze: vodič a spolujazdec v jednom okamihu prerazia hlavou čelné sklo a utrpia smrteľné zranenie hlavy,
  • 0,100 sekundy po náraze: spravidla už mŕtve telo vodiča, opreté o volant je vrhnuté naspäť. Bezpečnosť áut sa určuje podľa použitých bezpečnostných prvkov, čo pre nepripútaného spolujazdca znamená, že z auta, ktoré je ohodnotené ako najbezpečnejšie sa razom stane rakva na ceste.

„Motoristi a pasažieri v autách by nemali zabúdať ani na to, že kým oni jazdia bezpečne, chybu môže spraviť ten druhý, ale náraz bude rovnako silný. Odporúčame preto využívať všetky možnosti zvýšenia bezpečnosti a nespoliehať sa, že keď jazdím opatrne, tak nemôžem havarovať“ hovorí Miroslav Chovan.

Genertel

Zdroj: Genertel

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS

Súvisiace články