Prechodné obdobie do 30. júna 2016 alebo do 31. decembra 2016 pre zamestnávateľov, ktorí majú najviac 20 zamestnancov, je určené na to, aby mohli plynulo a bez zbytočnej záťaže prejsť na elektronické zasielanie evidenčných listov dôchodkového poistenia.
Dovtedy, kým zamestnávateľ nezačne využívať elektronické zasielanie evidenčných listov dôchodkového poistenia, ich môže v prechodnom období zasielať v papierovej forme.
Ak však zamestnávateľ začne v prechodnom období zasielať evidenčné listy dôchodkového poistenia elektronicky, mal by už ďalej pokračovať v tejto elektronickej komunikácii a neposielať papierové tlačivá.
Na rozdiel od evidenčných listov dôchodkového poistenia v papierovej forme, elektronický evidenčný list dôchodkového poistenia je potrebné vyhotoviť osobitne za každý pracovný vzťah. Platí to aj pre dohody o prácach vykonávaných mimo pracovného pomeru.
Povinnosť zasielať evidenčné listy dôchodkového poistenia elektronicky je určená v závislosti od počtu zamestnancov zamestnávateľa (od 1. júla 2016 pre zamestnávateľov s počtom zamestnancov nad 20, od 1. januára 2017 pre zamestnávateľov s počtom zamestnancov 20 a menej).
Komentáre
Pridať komentár