Počet autonehôd počas letných dovoleniek v zahraničí stúpa


			Počet autonehôd počas letných dovoleniek v zahraničí stúpa
13.7.2017 Poistný trh

Počet nahlásených škôd v povinnom zmluvnom poistení vozidiel za mesiace júl a august, ku ktorým došlo v zahraničí, stúpol za posledných päť rokov o 105 %. Vyplýva to z údajov Komunálnej poisťovne. 

Najčastejšou príčinou poškodenia auta na zahraničnej dovolenke bola v letnej sezóne roku 2016 havária, ďalej znehodnotenie predného skla, ujma počas parkovania a zničenie auta prírodným živlom.

Až k 21 percentám zo všetkých škodových udalostí v rámci havarijného poistenia (tzv. KASKO), ktoré nahlásili poistenci Komunálnej poisťovne, došlo v obľúbených dovolenkových destináciách – Chorvátsku a Taliansku  – kam cestuje mnoho obyvateľov Slovenska autom. Pri povinnom zmluvnom poistení (PZP) išlo o 11 percent. 

Najvyššie poistné plnenie z havarijnej poistky za uplynulých päť rokov vyplatila Komunálna poisťovňa za autonehodu v Taliansku, a to vo výške viac ako 50-tisíc eur. V prípade PZP išlo o sumu prevyšujúcu 90-tisíc eur za škodu na vozidle, ku ktorej došlo v Nemecku. Poistenie vozidla, či už PZP alebo KASKO, by preto malo byť automatickou súčasťou dovolenkovej výbavy každého vodiča.

Platí to obzvlášť v čase vyššieho rizika nehodovosti na preplnených európskych cestách, ktoré kvôli hrozbe násilných útokov v mimoeurópskych destináciách využíva čoraz viac dovolenkárov na presun do letovísk. 
  

Skody v PZP

Skody v havarijnom

Okrem znehodnotenia vozidla počas havárií, môže dôjsť k jeho poškodeniu aj v ďalších situáciách:

Poškodenie živlom

Ak došlo počas búrky, veternej smršte či povodne v zahraničí k poškodeniu vozidla a majiteľ má uzatvorené havarijné poistenie, náklady na opravu hradí poisťovňa. Rovnako tak v prípade povinného zmluvného poistenia s benefitom poistného plnenia v prípade vzniku škody zapríčinenej živelnou udalosťou – pád stromu, povodeň, krúpy, veterná smršť a podobne. 

Tankovanie nekvalitného alebo nesprávneho paliva

Súčasťou povinného zmluvného poistenia, ako aj havarijného poistenia sú rozsiahle asistenčné služby. V rámci nich poskytuje Komunálna poisťovňa klientom službu, ktorá v prípade natankovania nesprávneho alebo nekvalitného paliva zabezpečí odtiahnutie do najbližšieho servisu, kde palivo odčerpajú. Túto asistenciu uhradí poisťovňa, natankovanie nového paliva hradí klient.

Škoda na vozidle – strážené parkovisko

Ak majiteľ vozidla zaparkuje auto na stráženom parkovisku a napriek tomu na ňom vznikne škoda, má spravidla dve možnosti: buď sa obráti na prevádzkovateľa parkoviska a náhradu škody bude žiadať od neho alebo požiada o kompenzáciu z havarijného poistenia. 

Sedem rád, čo robiť v prípade vzniku poistnej udalosti:

  1. V prípade dopravnej nehody poskytnite prvú pomoc zraneným.
  2. Zaistite vozidlo, aby nedošlo k ďalšiemu ohrozeniu ľudí alebo majetku.
  3. Pokiaľ je to nutné, privolajte záchrannú službu a políciu. Následne spíšte správu o nehode, v ktorej je potrebné uviesť všetky potrebné informácie.
  4. Získajte kontakt na majiteľa ďalšieho motorového vozidla, s ktorým ste mali kolíziu, respektíve zodpovednú osobu napr. na stráženom parkovisku alebo v kempe.
  5. Pre zabezpečenie dôkazov o rozsahu a príčine poistnej udalosti urobte fotodokumentáciu, prípadne videozáznam.
  6. Pri vzniku akejkoľvek poistnej udalosti zavolajte na dispečing hlásenia škôd vašej poisťovne. Operátor vás bude informovať o tom, ako postupovať vo vašej konkrétnej situácii.
  7. Pokiaľ máte na dovolenke prístup na internet, vyplňte tlačivo Oznámenie o škodovej udalosti na stránke poisťovne, v ktorej máte uzavreté PZP alebo havarijné poistenie. Urýchlite tak vybavenie vašej poistnej udalosti.
Zdroj: Komunálna poisťovňa

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS

Súvisiace články