Peter Socha: „Našou prioritou je poistenie, bankové aktivity utlmujeme“


			Peter Socha: „Našou prioritou je poistenie, bankové aktivity utlmujeme“
9.7.2013 Poistný trh

Axa Bank v polovici mája oznámila odchod zo Slovenska i Česka, a to po takmer troch rokoch fungovania. Nechcela byť štandardnou bankou, ale inštitúciou, ktorá mala prepojiť poisťovací biznis s bankovým. Internetová banka s jedným sporiacim produktom však v čase recesie práve najvýhodnejšou nebola, preto spoločnosť pristúpila k zmene modelu fungovania. Dôvodom bolo znižovanie základnej sadzby centrálnej banky. Viac prezrádza Peter Socha, prevádzkový riaditeľ Axa pre Slovenskú a Českú republiku v exkluzívnom rozhovore pre portál oPoisteni.sk.

 

 

Ohlásili ste odchod zo Slovenska, podobne i z Česka. Ktoré aktivity tu ostanú zachované a čo presúvate inde?  

V obidvoch krajinách utlmujeme bankové produkty a sústreďujeme sa na rozvoj hlavného odvetvia nášho podnikania, a tým je životné i neživotné poistenie, dôchodkové sporenie a investovanie do podielových fondov.

Čo doviedlo Axu k zmene biznis modelu – zatvoreniu banky?

Fungovali sme ako internetová banka a klientov sme sa snažili získať vďaka výhodným ponukám popri sporení s dobrým úrokom. To v situácii, kedy sú úrokové sadzby na trhu veľmi nízke, prestalo v danom momente fungovať. Vždy sme chceli dať klientom ponuku, ktorá by ich oslovila a s ktorou by sme boli spokojní aj my. Preto sme pristúpili k zmene modelu nášho fungovania. Začali sme hľadať partnera, ktorý by doplnil bankové aktivity do nášho portfólia, a to v Česku i na Slovensku. Dohodli sme sa s UniCredit Bank, ktorá pre našich klientov pripravila ponuku, zodpovedajúcu tomu, čo sme ponúkali my. Klienti si ale samozrejme môžu zvoliť akúkoľvek inú banku, je to na ich zvážení, ktorá ponuka im bude viac vyhovovať a podľa toho sa môžu zariadiť.

Ako hodnotíte súčasnú situáciu na bankovom a poisťovacom trhu z vášho pohľadu v obidvoch krajinách? V čom vám vyhovovali či nevyhovovali?

Situácia bola z nášho pohľadu porovnateľná v obidvoch krajinách. Rovnako porovnateľné boli podmienky i správanie sa klientov. Nejaké rozdiely sa predsa len našli. V Česku sme napríklad získali oveľa viac klientov cez internet ako na Slovensku. Keďže na Slovensku sme klientom poskytovali len jeden produkt – sporiaci účet, boli sme veľmi závislí od situácie na trhu. Preto sme sa nemohli, ani nechceli, porovnávať s klasickými bankovými domami, ktoré ponúkajú široké portfólio produktov a sú aktívni vo viacerých oblastiach.

Myslíte si, že nízke úroky majú šancu v krátkom čase rásť?

Situácia v internetových bankách nie je veľmi priaznivá. Otázne je, či sa úrokové sadzby pohnú v krátkej dobe smerom nahor. Osobne si nemyslím, že by sa tak teraz malo stať. Ako budú na túto situáciu reagovať ostatné internetové banky, si netrúfam povedať. My sme boli relatívne mladá banka, a vzhľadom k počtu klientov, aj relatívne úspešná. Strategicky sme však nevideli priestor na ďalší rozvoj v tejto oblasti. Preto sme sa rozhodli aktivity Axa bank v Česku a na Slovensku ukončiť.

Keďže utlmujete bankové aktivity, posilňujete vašu pozíciu v poisťovníctve? Na čo sa chcete zamerať doma, aj u našich susedov?

Na poistnom trhu ešte nie sme hráčom v TOP trojke, kde by sme podľa ratingu skupiny AXA vo svete aj patrili. Na tunajšie trhy sme vstúpili oveľa neskôr, pred pár rokmi. Súčasná pozícia, ktorú zastávame, zodpovedá obdobiu tohto nášho pôsobenia. Dobrou správou však je, že náš podiel na trhu rastie, z čoho sa tešíme. Vo všeobecnosti sa poistný trh v súčasnosti stabilizoval. Podľa mňa sa nedá očakávať, že v ďalších týždňoch či mesiacoch nastane výrazná zmena a budeme vidieť nejaké veľké nárasty. V oblasti poisťovníctva sme sa zamerali na rozvoj našich produktov, ktoré sme chceli vylepšiť, najmä pokiaľ išlo o rizikové poistenia. Vidíme už aj pozitívne výsledky. Prioritou číslo jedna pre nás je životné poistenie, takže túto oblasť plánujeme vyvíjať a vylepšovať aj naďalej.

Koľko klientov ste k poslednému obdobiu zastrešovali a čo s nimi bude?

V životnej poisťovni na Slovensku máme zhruba 140 000 klientov, v neživotnej poisťovni 100 000 klientov, v dôchodkových fondoch okolo pol milióna poistencov a podielových fondoch 50 000 investorov. Potvrdzujeme, že naša skupina sa v Česku i na Slovensku chce zameriavať na poisťovníctvo, dôchodky a investovanie. Našou prioritou je kvalitná produktová ponuka, prvotriedny servis pre klientov i moderné technológie. Naša stratégia na najbližšie roky tomu absolútne zodpovedá.

oPoisteni.sk

Koniec 1. časti rozhovoru

Zdroj: oPoisteni.sk

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS

Súvisiace články