Aj slovenskí zákazníci platia po uplynutí stanovenej lehoty v kratšom čase než nemeckí. Podľa reprezentatívnej štúdie „European Payment Practices 2019“ skupiny EOS je to u nás 19 dní, v Nemecku až 22.
Disciplinovanejší sú pritom nemeckí zákazníci v segmente B2C (koncoví) – na úhrady po termíne sa čaká 20 dní. V prípade B2B (firemní zákazníci) to bolo 23 dní. Lepšie než Nemecko skončili aj také krajiny ako Veľká Británia, Francúzsko, ale aj Rumunsko, Maďarsko, Bulharsko či Česká republika. Čo sa týka Slovenska, faktúry sa uhrádzajú v priemere 19 dní po termíne splatnosti, B2C zákazníci 16 dní, B2B 19 dní.
Trend je pritom taký, že východoeurópske krajiny sú v posledných rokoch o pár dní pozadu, čo sa týka platieb po stanovenej lehote. Napríklad v roku 2019 sa na západe uhrádzalo v priemere po 19 dňoch, na východe to bolo 22 dní.
„Doba úhrad faktúr, ktorá uplynie po termíne splatnosti, hovorí veľa o tom, do akej miery sú disciplinovaní zákazníci v danej krajine. Nikto nechce dlho čakať na dôležité platby v obave, že sa ich ani nedočká,“ poznamenal Michal Šoltes, konateľ spoločnosti EOS KSI Slovensko.
Ak daný subjekt musí neadekvátne dlho čakať, kým dostane zaplatené od svojich obchodných partnerov, resp. pokiaľ vôbec nedôjde k úhradám, odborník odporúča zamyslieť sa nad využívaním externých služieb zabezpečujúcich inkaso a manažment pohľadávok.
Komentáre
Pridať komentár