Kupujete si first minute dovolenku? Pozor, storno odporúčame  poistiť v predstihu


			Kupujete si first minute dovolenku? Pozor, storno odporúčame  poistiť v predstihu

Podľa štatistík poisťovne Union tvorí až 35 % všetkých poistných udalostí práve storno zakúpenej služby – či už pobytu alebo leteniek.

Akútne respiračné ochorenia, úrazy či úmrtia v rodine – aj to sú dôvody pre ktoré Slováci musia chtiac-nechtiac zrušiť svoju letnú dovolenku. Aby však poisťovňa mohla uznať vašu žiadosť o storno a vyplatiť vám bez komplikácií storno poplatok, ktorý vám vyúčtuje cestovná kancelária, dopravná spoločnosť, ubytovacie zariadenie alebo iný  poskytovateľ služby, je potrebné dodržať niekoľko zásad.

Poistenie storna je najlepšie uzatvoriť do dvoch pracovných dní od zakúpenia, alebo záväzného objednania služby cestovného ruchu. „Môžete tak urobiť síce aj neskôr, v tom prípade však musíte rátať s 15 dňovou ochrannou lehotou. Počas nej je možné storno poplatok nárokovať iba z dôvodov ako je úraz, hospitalizácia vás, alebo vám blízkej osoby, živelná udalosť v mieste bydliska, alebo z najzávažnejšieho dôvodu, akým je úmrtie,“ upozorňuje hovorkyňa Unionu, Beáta Dupaľová Ksenzsighová.


Mohlo by vás zaujímať: UNIQA prináša jedinečné poistenie dlhodobej starostlivosti pre dospelých


Ak si v najbližších dňoch, či týždňoch plánujete kúpiť dovolenku, majte na pamäti, že ak si poistenie uzatvoríte hneď, máte istotu, že sa nemusíte obávať straty financií v prípade nepredvídaných situácii. Dobrou správou je, že poistenie storna si môžete uzatvoriť tak, aby krylo vyúčtovaný storno poplatok v plnej výške, teda bez vašej spoluúčasti.

Dôvody, ktoré je možné poistiť, sme v poistení pod názvom Storno Extra rozšírili aj o nariadenú karanténu z dôvodu nákazy pandemickým alebo epidemickým ochorením, nesplnenie podmienok prepravcu alebo poskytovateľa služby pre vycestovanie z dôvodu podozrenia na nákazu pandemickým alebo epidemickým ochorením, podanie žiadosti o rozvod manželov, či zrušenie plánovanej svadby snúbencov, zamietnutie žiadosti o pridelenie víz.    


Mohlo by vás zaujímať: Lucia Horňáková: Férovosť a sloboda sú kľúčom k úspechu v maklérskom biznise


Poisťovňa každú sezónu vyplatí svojim klientom desiatky tisíc eur za storno, avšak okrem požitia návykových látok v čase úrazu, existujú aj ďalšie dôvody, pre ktoré tak nemusí urobiť, preto by sa mal klient podrobne oboznámiť s príslušnými poistnými podmienkami, ktoré sú k dispozícii na web stránke poisťovne alebo sa o podmienkach poistenia storna klient môže informovať na zákazníckom centre alebo na kontaktných miestach poisťovne.

Zdroj: Union

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS

Súvisiace články