Potom je tu ale poistenie zodpovednosti za škodu. Handelsblatt cituje odborníkov, ktorí predpovedajú poisťovateľom ďalšie náklady vo výške 600 miliónov dolárov (450 miliónov eur).
Po nehode v januári 2012 sa tiež začali súdne procesy, týkajúce sa nároku na náhradu škody. Právnici Ina Ebert, Olaf Koeberle a Claudio Perrella tvrdia v článku, ktorý vydal Munich Re, že bude trvať mnoho rokov, kým bude ukončený posledný proces.
Odborníci odhadujú celkovú škodu na sumu 900 miliónov eur. Táto suma sa môže ešte výrazne zvýšiť v dôsledku veľmi komplikovanej záchrany vraku (a zrejme sa tiež ešte zvýši). Koniec koncov, je to jedna z najväčších a najkomplikovanejších záchranných akcií na svete.
Pre porovnanie: na 500 miliónov dolárov vyšli náklady pri potopení ropného tankera Exxon Valdez v roku 1989. Dovtedy bola nehoda pri pobreží Aljašky najväčšou stratou pre poisťovníctvo, ale stále je to len polovica toho, na koľko vyjde stroskotanie Costa Concordia.
Podiel poisťovateľov závisí na ich veľkosti. Najväčšie spoločnosti prevezmú väčšinu poistné sumy. Zaisťovňa Munich Re ako najväčšia svetová zaisťovňa zaplatí asi 100 miliónov eur. Menší konkurent Hannover Re vynaloží v súčasnej dobe z vlastných prostriedkov najmenej 53 miliónov eur.
Das investment.com
Komentáre
Pridať komentár