Životné poistenie nemá v najbližších desaťročiach alternatívu


			Životné poistenie nemá v najbližších desaťročiach alternatívu
22.10.2018 Životné poistenie

Žiadny prevrat, skôr transparentnosť a doplnenie doterajšej štruktúry novými krytiami. Tak vidí budúcnosť životného poistenia Werner Panhauser, šéf obchodu poisťovne Helvetia.

So svojimi víziami sa nedávno podelil s rakúskym Versicherungsjournalem. Podľa neho prežije životné poistenie minimálne ďalších 20 rokov v doterajšej, len mierne modifikovanej podobe.

Produkty zostanú produktami

Podľa Wernera Panhausera nie je možné očakávať revolúciu v poistných produktoch. Tradičné a doteraz známe zostanú, pribudnú nové. Tie budú musieť reagovať na moderné trendy. „Užívať, namiesto vlastniť – to bude hrať rolu," vypočítava Panhauser. A tento vývoj bude musieť poistenie zohľadniť. Príklady sú okolo nás už dnes – zdieľanie áut, kde sa nebude po škode človek hnevať sa spoluúčasťou, náhrada defektných elektrospotrebičov počas záručnej doby a podobne. 

Generácia Z, teda osoby narodené po roku 1995, vykazuje vysokú mieru zodpovednosti. Témy istota a stabilita sú pre nich dôležité, a preto uvažujú, ako sa zabezpečiť. Pritom bude možné využiť doposiaľ skôr zakázané cesty. Túto generáciu bude možné oslovovať aj za pomoci geolokácie. A nebude ani tabu osloviť niekoho, kto si práve niečo zakúpil, že danú vec možno poistiť.

Životné poistenie je stálica

„Životné poistenie tu bude s nami aj za 20 rokov," odhaduje Panhauser. Podľa neho doprialo státisícom ľudí zámožnejší život a osvedčilo sa ako dobrá metóda zabezpečenia, aj akumulácie rezervných prostriedkov. 

„Neexistuje správna alternatíva, ktorá by poskytovala to isté," je presvedčený Werner Panhauser. Avšak aj poisťovne sa musia stále učiť. Zákazníci sa dnes oveľa hlbšie zaujímajú o odkupné, zhodnotenie, náklady a mnohé ďalšie ukazovatele, pričom počas poistnej doby majú záujem svoje formy poistenia a investícií meniť.

Životné poistenie tak musí byť modernejšie, čo znamená predovšetkým transparentnejšie, otvorenejšie a musí ponúkať viac možností. Podľa Panhausera sme na dobrej ceste. Obrazne hovorí: „Z potrebných desiatich krokov sme už tri až štyri urobili." 

Predaj? Širšie možnosti

Pred 40 rokmi ponúkali výrobcovia áut tak akurát dva až tri modely, dnes musia súbežne zvládať desať až jedenásť produktových radov a pritom ešte obslúžiť aj zákazníkov, ktorí žiadajú špecifické služby. Panhauser očakáva, že podobne sa bude vyvíjať predaj poistenia.„Už nebude žiadna hlavná odbytová cesta, ale veľa kanálov, akými finančná služba „dostihne "zákazníka. Servis bude neskutočne široký a diverzifikovaný – od poistenia na lyže cez smartphone až po krytie pre seniorov v domove dôchodcov. "

„Open-minded" – to je príkaz budúcnosti pre poisťovákov. Spoločnosti musia predvídať vývoj a prispôsobovať tomu svoju ponuku. Len potom budú úspešné. 

Fintech je dnes rušivý, ale dôležitý

„Netradičné obchodné modely, ktoré sa dnes vyskytujú čoraz častejšie, už nikdy nezmiznú," mieni Panhauser. Preto musí poisťovatelia zvažovať, čo urobiť pre to, aby sa na nich v zmysluplných oblastiach podieľali. Inovácia totiž niekedy vzniká z chaosu a narušenia tradičnej štruktúry, nie z evolúcie.

„Základom je preto previesť inovačnú pohotovosť a schopnosť do DNA normálnych podnikov doterajšieho strihu," uzatvára svoju úvahu Werner Panhauser z rakúskej poisťovne Helvetia. 

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS