"Z trasy letu cez Indický oceán súdime, že lietadlo letelo na autopilota až do chvíle, než mu došlo palivo," povedal Martin Dolan, hlavný vyšetrovateľ austrálskeho úradu dopravnej bezpečnosti. Vyšetrovatelia ale zatiaľ nevie, kedy presne k zapnutiu autopilota došlo. "Je to veľmi, veľmi pravdepodobné, pretože inak by nemohol letieť po trase, ktorú zamerali satelity," povedal Truss.
Na palube lietadla, ktoré sa záhadne stratilo v noci na 8. marca, cestovalo celkovo 239 ľudí. Doteraz sa z Boeingu 777-200 patriaceho Malaysian Airlines, nenašla jediná troska.
Novo sa pátranie posúva viac na juh Indického oceánu. Je to na základe čerstvých analýzy satelitných údajov o pohybe zmiznutého lietadla, uviedol v Canberre austrálsky minister dopravy Warren Truss. Posun sa podľa CNN očakával. Minulý týždeň vyšetrovateľ Dolan naznačil, že sa pátranie posunie južne od oblasti, kde robotické ponorky prehľadali 850 kilometrov štvorcových morského dna.
"Novo sledovaná oblasť je stále blízko k miestu, kde lietadlo naposledy komunikoval so satelitom," dodal Truss. Juhozápad Indického oceánu je jednou z najodľahlejších oblastí na Zemi.
Morské dno v mieste, kde sa mohol boeing malajzijských aerolínií zrútiť, prehľadávajú dve plavidlá, jedno čínske a jedno od holandskej spoločnosti FURG.
Ďalšia fáza pátracej misie by mala začať v auguste. Prečesanie 60 tisíc kilometrov štvorcových morského dna potrvá rok a bude stáť najmenej 60 miliónov austrálskych dolárov, teda cez miliardu korún. Už teraz je to najdrahšie misia v histórii leteckej dopravy.
O príčinách pádu lietadla tiež zatiaľ nie je jasno. Vyšetrovatelia zatiaľ stále nevylúčili mechanické zlyhanie, ale ako najpravdepodobnejšia sa im javí úmyselný ľudský zásah. Hlavným podozrivým je pre malajské vyšetrovateľov kapitán letu.
iDNES.cz
Komentáre
Pridať komentár