Nemeckým poisťovateľom vymierajú klienti


			Nemeckým poisťovateľom vymierajú klienti

Nemeckým poisťovateľom hrozí do roku 2050 značný úbytok klientov. Podľa štúdie Inštitútu pre riadenie a hospodársky výskum IMWF, stratia poisťovatelia vykonávajúci poistenie domácnosti, súkromné ​​poistenie zodpovednosti a poistenie zodpovednosti z prevádzky vozidla, viac ako 4 milióny klientov.

Hlavný dôvod tohto poklesu je v demografickom vývoji. Problém vystihli súhrnne takto: menej nových klientov a rastúca škodová kvóta.

Podľa štúdie zahŕňa veková skupina od 50 do 59 rokov najvyšší počet poistených. Avšak tento počet by mal klesnúť z dnešných 13,2 mil na 9,9 mil. v roku 2050. Najviac potenciálnych nových klientov je podľa autorov štúdie prirodzene vo vekovej skupine od 20 do 29 rokov.

Avšak aj v tejto vekovej skupine by sa mal počet poistených znížiť o štvrtinu, čiže zo súčasných 9,7 na 7,8 mil. dvadsaťročných. Opačný trend by mal podľa expertov nastať u generácie nad 60 rokov. Počet poistených vo vekovej skupine od 60 do 69 rokov by mohol vzrásť o 6,1%, teda z terajších 9,9 mil. na 10,5 mil. v roku 2050.

Zvlášť citeľná by mala byť strata klientov v súkromnom poistení zodpovednosti, t.z. v poistení zodpovednosti občanov. Tu počítajú autori štúdie s poklesom klientov vo výške 4,61 mil. Značný úbytok klientov by mal nastať pri počte poistení zodpovednosti z prevádzky vozidla (mínus 4,33 mil.) A pri počte poistenia domácnosti (mínus 4,15 mil.).

Veľmi nepatrné by malo byť „oddrolenie" poistného kmeňa pri poistení vena a kapitálového životného poistenia na vzdelanie detí (mínus 0,15 mil.). Tieto typy poistenia sú však pomerne málo rozšírené, pretože celkový počet poistených medzi 14 a 69 rokmi je len 0,86 mil.

Súčasne experti IMWF vychádzajú z toho, že likvidačná kvóta sa u poistených rizík, ktoré s vekom narastajú, zvýši, a to predovšetkým pri poistení choroby a pri poistení starostlivosti. Aby sa to vyrovnalo, muselo by sa zvýšiť poistné. To by však mohlo prehĺbiť podľa expertov ťažkosti pri dojednávaní nových poistení.

Tejto špirále zhoršovania rizík by mali poisťovatelia s predstihom čeliť, pretože základňa pre budúcu štruktúru poistenia je už dnes stanovená. Wilhelm Alms, predseda vedeckej rady IMWF, oprávnene zdôrazňuje, že len ten, kto si svojimi „chytrými" poistnými produktmi, značkami či predajnými stratégiami cielene zaviaže mladšie cieľové skupiny, dlhodobo prežije na poistnom trhu, kde dochádza k stále sa zostrujúcej a vytesňujúcej hospodárskej súťaži.

Zdroj: Versicherungswirtschaftheute, oPojišťení.cz

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS