Podiel 45 % oslovených mladých ľudí (počet opýtaných bol 1000 osôb) uviedol, že prvé poistenie pre nich uzavreli rodičia. 41 % z respondentov na dojednanie poistenia požiadalo o pomoc rodinu. Len 17 % si získalo informácie samostatne a potom aj samostatne konalo smerom k uzavretiu zmluvy. 4 z 5 respondentov zastupujúcich generáciu Z sú „závislí“ na ľudskom hlase: je im jedno, či osobne alebo telefonicky, ale rozhoduje to o tom, kde si poistenie uzavrú. 2 z 5 oslovených považujú osobný kontakt za obzvlášť dôležitý.
Pomer ceny a výkonu obstarávaného riešenia je veľmi významný pre 56 % respondentov, pre ďalších 33 % je významný. Ďalším významným faktorom je zrozumiteľnosť produktov a dokumentácia (napríklad poistných podmienok): tú považuje za veľmi dôležitú 49 % respondentov, resp. ďalších 37 % za dôležitú. Väčšina chce jednoducho mať hneď jasno, čo a ako je poistené, a pokiaľ možno všetkému rozumieť.
„Kto je mladý, chce predovšetkým rýchlo pochopiť, aké poistenie sa pre neho hodí a čo je poistením kryté. Digitálne služby zohrávajú úlohu v situácii, keď ide o to, aby zákazník čo možno najviac vybavil sám. Zmena adresy, hlásenie škody alebo dohodnutie termínu u lekára – to všetko je možné vyriešiť on-line. Ale keď sa úplne prvotný kontakt odohráva len digitálne, ľudí do 30 rokov to odradí,“ zhŕňa poznatky zo štúdie Wolff Graulich, partner v spoločnosti Senacor.
Mladí ľudia sa cítia byť ponechaní svojmu osudu, a to aj zo strany školy, aj keď sú si vedomí, že sa o svoje zabezpečenie musí postarať. Mnohí poisťovatelia sa preto na nich obracia so svojimi ponukami. Pretože mladí sa síce pohybujú v digitálnom svete s istotou, ale neodvážia sa urobiť správne rozhodnutie. „Napriek vysokej úrovni digitalizácie zostáva osobné, priame jednanie s poisťovňou preto aj do budúcnosti dôležité,“ uzatvára Wolff Graulich z firmy Senacor.
Komentáre
Pridať komentár