Generácia Z dáva prednosť poradcovi pred on-line dojednávaním

Generácia Z dáva prednosť poradcovi pred on-line dojednávaním
Generácia Z dáva prednosť poradcovi pred on-line dojednávaním
13.12.2021 Zahraničie
Na koho alebo na čo sa spoliehajú mladí klienti vo veku od 18 do 29 rokov, ak chcú dojednať poistenie? Podľa aktuálnej ankety IT firmy Senacor dá polovica respondentov hlavne na najužší okruh blízkych alebo priateľov, tretina sa obráti na poisťovacieho sprostredkovateľa a štvrtina si zaobstará on-line ponuku.
 
Podiel 45 % oslovených mladých ľudí (počet opýtaných bol 1000 osôb) uviedol, že prvé poistenie pre nich uzavreli rodičia. 41 % z respondentov na dojednanie poistenia požiadalo o pomoc rodinu. Len 17 % si získalo informácie samostatne a potom aj samostatne konalo smerom k uzavretiu zmluvy. 4 z 5 respondentov zastupujúcich generáciu Z sú „závislí“ na ľudskom hlase: je im jedno, či osobne alebo telefonicky, ale rozhoduje to o tom, kde si poistenie uzavrú. 2 z 5 oslovených považujú osobný kontakt za obzvlášť dôležitý. 
 
Pomer ceny a výkonu obstarávaného riešenia je veľmi významný pre 56 % respondentov, pre ďalších 33 % je významný. Ďalším významným faktorom je zrozumiteľnosť produktov a dokumentácia (napríklad poistných podmienok): tú považuje za veľmi dôležitú 49 % respondentov, resp. ďalších 37 % za dôležitú. Väčšina chce jednoducho mať hneď jasno, čo a ako je poistené, a pokiaľ možno všetkému rozumieť.
 
„Kto je mladý, chce predovšetkým rýchlo pochopiť, aké poistenie sa pre neho hodí a čo je poistením kryté. Digitálne služby zohrávajú úlohu v situácii, keď ide o to, aby zákazník čo možno najviac vybavil sám. Zmena adresy, hlásenie škody alebo dohodnutie termínu u lekára – to všetko je možné vyriešiť on-line. Ale keď sa úplne prvotný kontakt odohráva len digitálne, ľudí do 30 rokov to odradí,“ zhŕňa poznatky zo štúdie Wolff Graulich, partner v spoločnosti Senacor.
 
Mladí ľudia sa cítia byť ponechaní svojmu osudu, a to aj zo strany školy, aj keď sú si vedomí, že sa o svoje zabezpečenie musí postarať. Mnohí poisťovatelia sa preto na nich obracia so svojimi ponukami. Pretože mladí sa síce pohybujú v digitálnom svete s istotou, ale neodvážia sa urobiť správne rozhodnutie. „Napriek vysokej úrovni digitalizácie zostáva osobné, priame jednanie s poisťovňou preto aj do budúcnosti dôležité,“ uzatvára Wolff Graulich z firmy Senacor.  

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS