Na druhej strane niektoré tieto výzvy možno chápať zároveň ako príležitosti. Jednou z takýchto príležitostí by mohlo byť zapojenie poisťovníctva do ekosystémov.
Ekosystémy sa vyznačujú hĺbkou a šírkou spolupráce rozdielnych partnerov. Každý z nich môže byť pre klienta súčasťou riešenia či môže poskytnúť potrebné schopnosti. Pridaná hodnota spočíva v tom, že žiadny z účastníkov trhu nedisponuje všetkými komponentmi riešenia a nemusia ich prevádzkovať.
Vygenerovaná hodnota presahuje hodnotu, ktorú by docielili jednotlivé časti. Pokiaľ ide o poisťovníctvo, idea je napríklad taká, že klient by mohol dať prednosť tomu, aby všetko, čo sa týka automobilu, dostal v jednom balíku, teda vrátane poistenia.
Doplnkové partnerstvo - kombinované služby
Ekonómia platforiem (napr. poskytovanie služieb cez digitálne platformy) a ekosystémy sú teraz často používané slová v súvislosti s inováciami a novými postupmi na trhu. Oba tieto pojmy počítajú s komplementárnym partnerstvom účastníkov trhu, ktorí profitujú z výmeny príslušných produktov, služieb a informácií. Týmto spôsobom môžu aj poisťovatelia ponúkať mix služieb bez toho, nutne musia mať tieto produkty a služby vo svojom portfóliu. Navyše môžu byť v zásade prítomní so svojimi službami všade tam, kde sa poistený práve nachádza, a to celých 24 hodín.
V článku na portáli Versicherungswirtschaftheute sa uvádza tento konkrétny príklad, ktorý sa týka sťahovania klienta. Táto udalosť sa automaticky ukáže rôznym firmám prostredníctvom spoločne používaných softvérových programov opierajúcich sa o umelú inteligenciu na chytrých telefónoch, tabletoch, a to v kancelárii alebo aj na cestách. Výsledkom je, že klient dostane kombinovanú ponuku, ktorá zodpovedá jeho aktuálnym potrebám, teda ponuku sťahovacej firmy, ponuku poistenia (nábytku) a ponuku na prenocovanie v hoteli pre prípad, že by sťahovanie neprebiehalo bez určitých komplikácií.
Ako môže vyzerať poistenie pre zajtrajšok
Bude sa reagovať na zmenené priania a potreby klientov v oblasti produktov i služieb, a to nezávisle na jednotlivom odvetví. Ponuka na poistenie sa pridá do celkovej ponuky a bude zodpovedať životnej etape, v ktorej sa klient nachádza. Poisťovatelia si uvedomili, že pri cielení na klienta už nestačí staviť len na produkty a služby. Preto sa poisťovatelia dôsledne posúvajú smerom k digitálnym poskytovateľom služieb, ktorí vo svojej ponuke v stále väčšej miere využívajú rozhranie a platforma riešenie za účelom trvalej optimalizácie ponuky.
Digitálne platformy umožňujú prepojenú víziu
Vďaka schopnosti sa pripojiť k riešeniam pre priemysel 4.0, ako je napr. SDA platforma pre služby, sa dajú „staré" údaje o kmeni z hlavných poisťovacích systémov ďalej spracovať a dať k dispozícii pre využitie medzi poisťovacím poradcom a klientom. Ten, kto túto klientsku históriu ešte integruje do automatických softvérových riešení a zmocní zamestnancov, aby ich vyhodnotili pre ich rozsah pôsobnosti, je potom v hospodárskej súťaži o krok vpredu.
Digitálne platformy zamerané na potreby užívateľa pre marketing, predaj a automatizáciu služieb sú niečo ako mozog ekosystémov. Prepájajú podľa sledovaného článku to najlepšie zo všetkých ponukových svetov a umožňujú rozsiahle interakcie medzi partnerskými podnikmi, rovnako ako medzi firmami a klientmi (B2C). Poisťovatelia môžu vďaka týmto pokročilým modelom služieb profitovať zo svojich partnerov a naopak. Pred možnosťami súčinnostných modelov služieb nemožno zatvárať oči. Ich výhody – účinnosť a tesná väzba na klienta – sa nedajú len tak prejsť.
Kooperácia medzi spoločnosťou Basler Versicherung a firmou Pfister Möbel už dnes ukazuje, kam by mohla viesť budúcu cesta. Kupujúci exkluzívneho nábytku u firmy Pfister, ktorá patrí medzi popredné spoločnosti v oblasti vybavovania domov a domácností vo Švajčiarsku, dostane automaticky ponuku na poistenie na zakúpený nábytok, a to na 4 roky. Podstatné je, že oba podniky majú spoločnú technologickú bázu - moderné CRM riešenie s príslušnou automatizáciou marketingu.
Komentáre
Pridať komentár