Podľa aktuálneho prieskumu však iba polovica z nich predpokladá, že to bude platiť aj pre ich vlastnú prax. predovšetkým v analýze dát a predikciách, odhaľovaní podvodov a zlepšovaní bezpečnosti a tiež v automatizovaných interakciách sa zákazníkov.
77 % zo 101 opýtaných manažérov z rakúskeho finančného a poisťovacieho sektora očakáva, že umelá inteligencia (AI) prinesie do ich odvetvia veľké alebo dokonca zásadné zmeny.
Naproti tomu pre ich vlastnú spoločnosť takú premenu očakáva iba polovica z nich. v marci a apríli 2024 vykonala spoločnosť TQS Research & Consulting pre poskytovateľov IT služieb Tietoevry Austria. 2/3 respondentov pracujú pre banky, 21,8 % pre poisťovne a 10,9 % pre ďalších poskytovateľov finančných služieb.
„Typický vzorec“ na začiatku procesu zmeny
Robert Kaup, generální ředitel společnosti Tietoevry Austria, vidí rozdíl mezi očekáváním v odvětví a ve vlastní společnosti jako „typický vzorec“ na začátku procesů změn: „Lidé mají tendenci vnímat vliv a účinky silněji v jiném než ve vlastním prostředí.“ Podle jeho názoru však čísla ze studie také ukazují jasně otevřenost finančního a pojišťovacího sektoru vůči AI.
Mohlo by vás zaujímať: Aplikácia AutoMobil od INSIA je vynikajúco hodnotená. Je k dispozícii na stiahnutie zadarmo
„Stojíme na prahu novej éry, kedy AI nielen optimalizuje procesy, ale aj revolučne mení celé obchodné modely,“ vyjadril sa doslova Robert Kaup.
V súvislosti s nasadením AI očakáva 59 % respondentov skôr silné zmeny, 18 % dokonca revolučné: vidí potenciál zásadnej reorganizácie usporiadania odvetvia. Len necelá štvrtina (23 % respondentov) sa domnieva, že vplyv AI bude obmedzený.
Analýza dát, prognózovanie, bezpečnosť, interakcie so zákazníkmi
Ktoré oblasti považujú firmy za najvýznamnejšie a relevantné pre nasadenie AI? 46 % respondentov zodpovedá: analýza dát a prognózovanie. efektivitu, komentujú výstupy zástupcovia spoločnosti Tietoevry.
Mohlo by vás zaujímať: Čo robiť, aby vírusy nemali šancu? ALLIANZ radí
37 % účastníkov štúdie uvádza využitie AI pre odhaľovanie pokusov o podvod a lepšie bezpečnostné opatrenia na ochranu firemných a zákazníckych dát. menšou podporou účastníkov boli v ankete automatizácie interných procesov, personalizované odporúčania produktov konkrétnym klientom, efektívny vývoj softvéru, integrácia AI do podnikového softvéru a iné.
Veľká dôvera vo vlastné dáta, softvér väčšinou aktuálny
Dôvera vo vlastné firemné dáta je medzi finančnými manažérmi vysoká: 63 % im dôveruje „úplne“ a zvyšných 37 % im dôveruje „do istej miery". Žiadny respondent sa nevyjadril o dátach svojej spoločnosti negatívne.
„To je živná pôda pre inovácie zamerané na budúcnosť. a založené na dátach,“ šíri optimizmus Kaup z firmy Tietoevry Austria. „Spoľahlivá databáza urýchľuje realizáciu projektov digitalizácie a podporuje investície do neustálej optimalizácie kvality dát.“
45 % respondentov v ankete hodnotí softvér používaný v ich spoločnosti ako „moderný“, ďalších 23 % dokonca ako „aktuálny a špičkový“. Podľa 32 % účastníkov spĺňa firmou využívaný SW ako „spĺňajúci svoj účel“. “.
Správu „Meniaci sa rakúsky finančný sektor“ si môžete stiahnuť TU
Komentáre
Pridať komentár