Záujemca o poistenie má potom možnosť uzavrieť zmluvu on-line alebo telefonicky. Google má vo svete silné renomé a poistenie automobilov pre neho predstavuje obrovský potenciál. Ako teda môže nový porovnávač Google otriasť poistením vozidiel?
Porovnanie cien
V roku 2012, Google kúpil britskú spoločnosť Beat That Quote a vytvoril z nej Google Compare, ktorá ponúka celý rad finančných produktov, vrátane poistenia vozidiel. Väčšina spotrebiteľov využíva internet pri nákupe autopoistenia a väčšia časť z nich tak robia prostredníctvom porovnávačov.
Google však má pred sebou ešte dlhú cestu, než sa úplne vyrovná zavedeným britským porovnávačom, ako je MoneySupermarket.com a Confused.com, z ktorých oba investujú značné prostriedky do reklamy a sú na miestnom trhu veľa známe. Na druhej strane je v USA trh porovnávačov menej známy, však sa očakáva, že aj tam záujem čoskoro porastie.
Nákupné správanie
Nedávny výskum spol. Mintel v USA ukazuje, že cena je najdôležitejším kritériom pri rozhodovaní o zmene poisťovne (34 %). Ďalších 24 % uviedlo, že v minulosti zmenili svoju poisťovňu potom, čo došlo k navýšeniu ceny. 14 % uviedlo, že prestup k inej poisťovni, ovplyvnila ponúkaná zľava za viac zmlúv. 26 % osôb deklarovalo zámer kúpiť poistku on-line - sem prirodzene patrí mladšia generácia. Poisťovací poradcovia sa tak postupne dostávajú v oblasti neživotného poistenia na vedľajšiu koľaj.
Optimalizácia pre vyhľadávanie
Google získava svoju používateľskú základňu priamo z osôb (asi jednu tretinu), ktoré hľadajú poistenie cez vyhľadávače a vyberú si hneď prvého dodávateľa z ponuky. Odkaz na službu sa objaví, keď sa googlujú rôzne pojmy, napríklad „autopoistenie". Analýzy ukazujú, že ľudia, ktorí hľadajú on-line a potom volia webové stránky, ktoré sa objavia v hornej časti zoznamu, použijú s väčšou pravdepodobnosťou porovnávač Google.
Preskupenie na trhu
Najväčšie poisťovne v USA sa doteraz vyhýbali partnerstvu s Google. V súčasnej dobe je možné vybrať zo 13 poisťovní, vrátane MetLife, Generali a ďalších. To sa ale vôbec nedá porovnať s ponukou vo Veľkej Británii, kde je v porovnávači až 125 poisťovní. Google preto uzavrel spoluprácu so spol. compare.com v Kalifornii a rozšíril ponuku o ďalších 41 poisťovní.
Kvôli možnostiam, ktoré ponúka online distribúcie, sa schyľuje k zmenám podielov na trhu. Menšie poisťovne sa snažia získať klietelu cenou, ale chýba im povedomie o značke. Naopak, väčší hráči skôr vsádzajú na povesť stabilných a spoľahlivých.
Lojalita
Poisťovne teraz venujú pozornosť odmeňovaniu verných zákazníkov (pomocou zliav a vernostných bonusov), aby zabránili ich odchodu ku konkurencii. To má negatívny vplyv na porovnávače, pretože tým sa darí najmä, ak klienti poisťovní nie sú spokojní, napríklad z dôvodu navýšenia poistného.
Vďaka svojmu nesmierne populárnemu vyhľadávači disponuje Google obrovským množstvom informácií o osobných zvyklostiach spotrebiteľov. Tieto znalostí spolu s informáciami z autonómnych vozidiel, ktoré Google súčasne intenzívne vyvíja, umožní Googlu oveľa lepšie naceňovať poistky v porovnaní s tradičnými poisťovňami.
Ak konečným cieľom Googlu je profilovať sa ako sprostredkovateľ pre nízkonákladové poisťovne pomocou jedinečnej kombinácie technológií a veľkých dát, tak v tom prípade majú tradičné poisťovne dve možné stratégie ako konkurovať: 1) zvýšiť efektivitu procesov a upisovanie obchodu s cieľom neutralizácie cenovej výhodnosti Googlu alebo 2) zlepšiť zákaznícku skúsenosť, zaistiť lojalitu zákazníkov a zamedziť tak ich odchodu ku konkurencii kvôli nižšej cene. Nech to nakoniec dopadne akokoľvek, v každom prípade vyhrávajú zákazníci.
Komentáre
Pridať komentár