Ako môže nový porovnávač Google compare otriasť odvetvím poistenia vozidiel?


			Ako môže nový porovnávač Google compare otriasť odvetvím poistenia vozidiel?
28.4.2015 Zahraničie

Ako sme vás už informovali, Google nedávno oznámil spustenie porovnávača cien autopoistenia „Google compare for auto insurance" v USA. Princíp porovnania cien je navrhnutý tak, aby umožnil nájsť najlacnejšie poistenie, čo najjednoduchším spôsobom. Po zadaní poštového smerového čísla a vyplnenia krátkeho formulára poskytne Google tablety vybraných poisťovní.

 

Záujemca o poistenie má potom možnosť uzavrieť zmluvu on-line alebo telefonicky. Google má vo svete silné renomé a poistenie automobilov pre neho predstavuje obrovský potenciál. Ako teda môže nový porovnávač Google otriasť poistením vozidiel?

Porovnanie cien

V roku 2012, Google kúpil britskú spoločnosť Beat That Quote a vytvoril z nej Google Compare, ktorá ponúka celý rad finančných produktov, vrátane poistenia vozidiel. Väčšina spotrebiteľov využíva internet pri nákupe autopoistenia a väčšia časť z nich tak robia prostredníctvom porovnávačov.

Google však má pred sebou ešte dlhú cestu, než sa úplne vyrovná zavedeným britským porovnávačom, ako je MoneySupermarket.com a Confused.com, z ktorých oba investujú značné prostriedky do reklamy a sú na miestnom trhu veľa známe. Na druhej strane je v USA trh porovnávačov menej známy, však sa očakáva, že aj tam záujem čoskoro porastie.

Nákupné správanie

Nedávny výskum spol. Mintel v USA ukazuje, že cena je najdôležitejším kritériom pri rozhodovaní o zmene poisťovne (34 %). Ďalších 24 % uviedlo, že v minulosti zmenili svoju poisťovňu potom, čo došlo k navýšeniu ceny. 14 % uviedlo, že prestup k inej poisťovni, ovplyvnila ponúkaná zľava za viac zmlúv. 26 % osôb deklarovalo zámer kúpiť poistku on-line - sem prirodzene patrí mladšia generácia. Poisťovací poradcovia sa tak postupne dostávajú v oblasti neživotného poistenia na vedľajšiu koľaj.

Optimalizácia pre vyhľadávanie

Google získava svoju používateľskú základňu priamo z osôb (asi jednu tretinu), ktoré hľadajú poistenie cez vyhľadávače a vyberú si hneď prvého dodávateľa z ponuky. Odkaz na službu sa objaví, keď sa googlujú rôzne pojmy, napríklad „autopoistenie". Analýzy ukazujú, že ľudia, ktorí hľadajú on-line a potom volia webové stránky, ktoré sa objavia v hornej časti zoznamu, použijú s väčšou pravdepodobnosťou porovnávač Google.

Preskupenie na trhu

Najväčšie poisťovne v USA sa doteraz vyhýbali partnerstvu s Google. V súčasnej dobe je možné vybrať zo 13 poisťovní, vrátane MetLife, Generali a ďalších. To sa ale vôbec nedá porovnať s ponukou vo Veľkej Británii, kde je v porovnávači až 125 poisťovní. Google preto uzavrel spoluprácu so spol. compare.com v Kalifornii a rozšíril ponuku o ďalších 41 poisťovní.

Kvôli možnostiam, ktoré ponúka online distribúcie, sa schyľuje k zmenám podielov na trhu. Menšie poisťovne sa snažia získať klietelu cenou, ale chýba im povedomie o značke. Naopak, väčší hráči skôr vsádzajú na povesť stabilných a spoľahlivých.

Lojalita

Poisťovne teraz venujú pozornosť odmeňovaniu verných zákazníkov (pomocou zliav a vernostných bonusov), aby zabránili ich odchodu ku konkurencii. To má negatívny vplyv na porovnávače, pretože tým sa darí najmä, ak klienti poisťovní nie sú spokojní, napríklad z dôvodu navýšenia poistného.

Vďaka svojmu nesmierne populárnemu vyhľadávači disponuje Google obrovským množstvom informácií o osobných zvyklostiach spotrebiteľov. Tieto znalostí spolu s informáciami z autonómnych vozidiel, ktoré Google súčasne intenzívne vyvíja, umožní Googlu oveľa lepšie naceňovať poistky v porovnaní s tradičnými poisťovňami.

Ak konečným cieľom Googlu je profilovať sa ako sprostredkovateľ pre nízkonákladové poisťovne pomocou jedinečnej kombinácie technológií a veľkých dát, tak v tom prípade majú tradičné poisťovne dve možné stratégie ako konkurovať: 1) zvýšiť efektivitu procesov a upisovanie obchodu s cieľom neutralizácie cenovej výhodnosti Googlu alebo 2) zlepšiť zákaznícku skúsenosť, zaistiť lojalitu zákazníkov a zamedziť tak ich odchodu ku konkurencii kvôli nižšej cene. Nech to nakoniec dopadne akokoľvek, v každom prípade vyhrávajú zákazníci.

Zdroj: Stanislav Kikoť, oPojištění.cz

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS