Takto sa využívajú elektronické služby Sociálnej poisťovne

Takto sa využívajú elektronické služby Sociálnej poisťovne
Takto sa využívajú elektronické služby Sociálnej poisťovne
24.11.2015 Technológie

Pre zrýchlené vybavovanie požiadaviek občanov Sociálna poisťovňa disponuje viacerými spôsobmi elektronickej komunikácie s verejnosťou a ich využívanie neustále narastá.

 

 

Individuálny účet poistenca, ktorý obsahuje informáciu o dosiahnutých vymeriavacích základoch a obdobiach poistenia občana (zamestnaniach), malo k 6. novembru 2015 zriadený celkovo 46 820 občanov. Informácie sa aktualizujú každoročne k 30. aprílu.

Saldokonto, prostredníctvom ktorého si samostatne zárobkovo-činná osoba (SZČO) môže skontrolovať predpisy a úhrady poistného a či tieto boli odoslané do Sociálnej poisťovne, využíva 6 990 SZČO.

Vyše 99 percent zamestnávateľov, v absolútnom čísle 159 387 zamestnávateľov, komunikuje so Sociálnou poisťovňou elektronicky, to znamená, že výkazy poistného, či registračné listy zasiela práve týmto spôsobom.

Takmer 1 600 poskytovateľov zdravotnej starostlivosti zasiela základné zúčtovacie doklady, ktorými vykazujú zdravotné výkony na účely sociálneho poistenia, elektronicky.

Elektronicky môžu so Sociálnou poisťovňou komunikovať priamo všetci záujemci, a to formou elektronického podania Informačno-poradenskému centru (IPC) cez kontaktný formulár zverejnený na jej webe.

IPC vybavilo v období od 1.1.2015 do 31.10.2015 spolu 27 974 elektronických podaní doručených prostredníctvom formulára pre otázky na webe SP a 3 862 elektronických podaní doručených do Sociálnej poisťovne prostredníctvom elektronickej podateľne.

Využívanie elektronického formulára pre otázky je z pohľadu verejnosti výhodnejšie a rýchlejšie. Formulár ich presne navedie, čo treba vyplniť a následne dostávajú notifikácie. Takže, ak podanie nie je možné vybaviť ihneď, každý je vždy informovaný o ďalšom postupe.

Zdroj: SITA

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS

Súvisiace články