Takto sa využívajú elektronické služby Sociálnej poisťovne


			Takto sa využívajú elektronické služby Sociálnej poisťovne
24.11.2015 Technológie

Pre zrýchlené vybavovanie požiadaviek občanov Sociálna poisťovňa disponuje viacerými spôsobmi elektronickej komunikácie s verejnosťou a ich využívanie neustále narastá.

 

 

Individuálny účet poistenca, ktorý obsahuje informáciu o dosiahnutých vymeriavacích základoch a obdobiach poistenia občana (zamestnaniach), malo k 6. novembru 2015 zriadený celkovo 46 820 občanov. Informácie sa aktualizujú každoročne k 30. aprílu.

Saldokonto, prostredníctvom ktorého si samostatne zárobkovo-činná osoba (SZČO) môže skontrolovať predpisy a úhrady poistného a či tieto boli odoslané do Sociálnej poisťovne, využíva 6 990 SZČO.

Vyše 99 percent zamestnávateľov, v absolútnom čísle 159 387 zamestnávateľov, komunikuje so Sociálnou poisťovňou elektronicky, to znamená, že výkazy poistného, či registračné listy zasiela práve týmto spôsobom.

Takmer 1 600 poskytovateľov zdravotnej starostlivosti zasiela základné zúčtovacie doklady, ktorými vykazujú zdravotné výkony na účely sociálneho poistenia, elektronicky.

Elektronicky môžu so Sociálnou poisťovňou komunikovať priamo všetci záujemci, a to formou elektronického podania Informačno-poradenskému centru (IPC) cez kontaktný formulár zverejnený na jej webe.

IPC vybavilo v období od 1.1.2015 do 31.10.2015 spolu 27 974 elektronických podaní doručených prostredníctvom formulára pre otázky na webe SP a 3 862 elektronických podaní doručených do Sociálnej poisťovne prostredníctvom elektronickej podateľne.

Využívanie elektronického formulára pre otázky je z pohľadu verejnosti výhodnejšie a rýchlejšie. Formulár ich presne navedie, čo treba vyplniť a následne dostávajú notifikácie. Takže, ak podanie nie je možné vybaviť ihneď, každý je vždy informovaný o ďalšom postupe.

Zdroj: SITA

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS

Súvisiace články