Poistenie ponúkané podľa potrieb vďaka GPS v smartfóne

6.3.2015 Technológie

Tokyo Marine & Nichido Fire (TMNF) je najstaršia poisťovňa v Japonsku a súčasne najväčšia. Zameriava sa na všetky produkty, ktoré na japonskom trhu sú a svoj široký záber dokáže efektívne využiť pri ich ponúkaní zákazníkom.



Japonsko je krajinou, kde sú inteligentné telefóny (smartphone) nepostrádateľnou súčasťou každodenného života. Ľudia ich bežne používajú na cestovanie v hromadnej doprave, ako peňaženku aj na verejných toaletách, kde môžu pomocou mobilu otvoriť a ovládať vnútri hudbu aj teplotu vody.
 
TMNF spolupracuje s najväčším japonským mobilným operátorom a spoločnými silami sa snažia ponúkať zákazníkom čo najkvalitnejšie služby. Jednou z nich je služba One Time Insurance, ktorú zaviedli v roku 2010. Už podľa názvu môžete uhádnuť, že sa jedná o krátkodobé poistenie. To spadá celkom do štyroch kategórií produktov. Šport, golf, vnútroštátne cestovanie a zámorské cesty. K týmto štyrom navyše poisťovňa poskytuje aj jednodňové autopoistenie Chori Nori, o ktorom sme vás informovali v nedávnom článku.

 
Poisťovňa a operátor


Všetky tieto produkty je možné platiť pomocou mobilného telefónu a suma za poistenie sa následne pripočíta k mesačnému výpisu od operátora. Poistenie tak máte vo vrecku kdekoľvek a kedykoľvek, ak máte pocit, že ho potrebujete.


Navigácia stráži riziká vo vašom okolí


One Time Insurance má niekoľko zaujímavých funkcií. Zasiela užívateľovi napríklad upozornenie na vhodné produkty, v súvislosti s tým, kde sa práve nachádzate. Ak GPS navigácia zistí, že ste na golfovom ihrisku, ponúkne vám golfové poistenie, priamo na display mobilu. Služba samozrejme rozpozná, či v danej oblasti skutočne ste a nepošle vám upozornenie, ak len prechádzate okolo.

Ak ste na letisku alebo sa iným spôsobom blížite k hraniciam, ponúkne vám cestovné poistenie. Služba potom zaznamenáva 30 posledných dní vašej činnosti, aby sa rozhodla, či vám notifikáciu pošle. Ak napríklad pracujete na letisku, určite vám nebude každý deň zobrazovať ponuku na cestovné poistenie.
 
Predaj tohto poistenia neustále stúpa. Počas prázdninách rastie počet uzavretých jednodňových autopoistení, lebo ľudia veľa cestujú. V zime naopak, ide dole golfové poistenie a stúpa počet športového poistenia kvôli lyžovaniu a snowboardingu. Zákazníci tak využívajú také produkty, ktoré im sezónne vyhovujú.
 
Len ťažko si možno predstaviť, že by sa v bližšej dobe niečo podobné zaviedlo aj v našej krajine. Hoci Česi technológie využívajú veľmi radi, zavedenie podobných systémov je v poisťovniach vždy dlhodobý a bolestivý proces.

 
Autor: Viktor Kořínek

Zdroj: oPoisteni.sk, oPojištění.cz

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS