Počítačová kriminalita ako strašiak nemeckých poisťovní


			Počítačová kriminalita ako strašiak nemeckých poisťovní

Nemecké poisťovníctvo pozná päť najvýraznejších súčasných trendov: silnejúca regulácia, Big Data a prediktívna analytika, individualizácia produktov, umelá inteligencia a kybernetická kriminalita.

Naopak, témy ako je 3D tlač alebo virtuálna realita, zatiaľ nehrajú v horných poschodiach manažmentu poisťovní dôležitú úlohu. Takéto závery priniesla anketa medzi odborníkmi združenými v sieti Insight.

Anketou bolo oslovených celkovo 63 expertov na poisťovníctvo, z ktorých 57 % pracuje v poisťovni. Zvyšných 43 % opýtaných patrí k partnerským a dodávateľským firmám, ktoré s poisťovňami úzko spolupracujú. Podľa týchto odborníkov je záujem teraz zameraný popri regulačných požiadavkách na nové technologické otázky inteligentného získavania a spracovania dát poisťovateľov.

Iné aktuálne technické trendy, ako je 3D tlač alebo virtuálna realita nehrajú dnes žiadnu významnú úlohu. Napríklad 3D tlač vidí 58 % respondentov ako „absolútne nerelevantnú". Pri virtuálnej realite panuje podobný nezáujem pri 26 % opýtaných. Prekvapivé je zistenie, že ani internet vecí (IoT) príliš neťahá: nebol zvlášť relevantný pre 24 % opýtaných, a pre 12 % dokonca „úplne irelevantný".

Rozdielne boli odpovede pri otázke, ako dobre je celé odvetvie poisťovníctva pripravená na aktuálne trendy. Tu asi 52 % expertov bolo toho názoru, že sú podľa svojho osobného odhadu „veľmi dobre" nachystané na súčasné regulačné požiadavky. Až 40 % oslovených expertov je „veľmi dobre pripravených" na tému extrémnych výkyvov počasia.

O niečo obozretnejšie vidia oslovení odborníci tému chránených blockchain databáz. Témou sa „už intenzívnejšie zaoberajú". Avšak doposiaľ vidia len málo príkladov využitia pre nové technológie. Naopak, veľký priestor prikladajú umelej inteligencii. Avšak 71 % respondentov sa domnieva, že poisťovne na ňu zatiaľ nie sú príliš pripravené; 14 % dokonca tvrdí, že nie sú pripravené vôbec.

Celkovo sa cítia opýtaní odborníci z poisťovní býť lepšie vyzbrojení na nové trendy ako ich kolegovia z príbuzných alebo dodávateľských odborov mimo poisťovne. 

Zdroj: Versicherungswirtschaftheute

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS