V Európe zohrávajú digitálne platobné metódy naďalej malú úlohu a iba 28 % spoločností ponúka svojim zákazníkom digitálne platobné možnosti, čo je mierny pokles oproti predchádzajúcemu roku (2018: 29 %).
Zatiaľ čo v západnej Európe ponúka svojim zákazníkom takúto možnosť necelá tretina (32 %), vo východnej Európe tak robí asi iba štvrtina spoločností (26 %). Iba 23 % európskych spoločností ponúka online prevody prostredníctvom poskytovateľov tretích strán, zatiaľ čo dostupnosť mobilných platieb stúpla na sedem percent (z piatich percent v roku 2018).
Kryptomeny sú aj naďalej špecifickým segmentom a len zriedka sa prijímajú ako platobné prostriedky. V priemere majú zákazníci k dispozícií iba štyri rôzne spôsoby platby. Prieskum zadaný v mene poskytovateľa finančných služieb EOS oslovil 3 400 spoločností v 17 európskych krajinách.
V celej Európe prevládajú tradičné spôsoby platby
V Európe je stále najpopulárnejšou platobnou metódou tradičný bankový prevod, ktorý ponúka 81 % spoločností. Nasleduje platba na účet (69 %) a platba vopred (50 %). „Z nášho prieskumu vyplýva, že európske spoločnosti stále zaostávajú v používaní digitálnych platobných metód,“ hovorí Klaus Engberding, generálny riaditeľ skupiny EOS.
„Z dlhodobého hľadiska sa v digitalizovanom prostredí nebude stačiť spoliehať iba na tradičné spôsoby platby. Spoločnosti by sa mali systematicky prispôsobovať potrebám zákazníkov a zvyšovať počet možných platobných možností, ak nechcú, aby im ušiel vlak. V spoločnosti EOS tiež pravidelne kontrolujeme, ktoré spôsoby platby sú najvhodnejšie pre danú krajinu, aby platiči, ktorí nezaplatili, mohli svoje dlhy vyrovnať spôsobom, ktorý im vyhovuje.“ Skupina EOS je zastúpená v 26 krajinách po celom svete.
Komentáre
Pridať komentár