Apple vstupuje do e-health a poisťovne to oceňujú


			Apple vstupuje do e-health a poisťovne to oceňujú

Firma Apple, ktorá nedávno predstavila novú verziu chytrých hodiniek iWatch Series 2, vidí v segmente e-health veľkú budúcnosť. Poisťovne tento trend podporujú a chcú motivovať klientov k väčšej športovej aktivite.

Na zahraničných trhoch využívajú niektoré životné poisťovne športové náramky k motivovaniu a odmeňovaniu svojich klientov. V prípade poisťovní je zámer jasný. Ak klient pravidelne športuje, výrazne znižuje nebezpečenstvo mnohých závažných chorôb. Rôzne krokomery a náramky Fitbit však predstavovali len určitý predvoj. Apple teraz prichádza na pole e-health, teda do elektronického monitorovania vášho životného štýlu, tak, ako to vie najlepšie. So štýlom a eleganciou iWatch.

Výhoda posledného modelu iWatch je nielen v ich vodotesnosti, prepojenosti s mobilným zariadením a spoločenským statusom, ktorý ich nosením preukazujete, ale hlavne vo veľmi vyspelých a pokročilých snímačoch tepu a pohybu. To v kombinácii s GPS a mobilnou aplikáciou Health vytvára systém, vďaka ktorému môžete vy, prípadne aj váš lekár, sledovať váš zdravotný stav.
 
To, že ide o veľký trh a najnovší trend, potvrdzuje aj odhad IDC (International Data Corporation). Ten tvrdí, že do roku 2018 bude viac ako 70 % organizácií z oblasti zdravotníctva investovať do nových technológií, ktoré budú zaujímavé nielen v rámci softvéru, ale aj nositeľnosťou, meracími zariadeniami (prepojením s mobilnom a internetom) alebo vzdialeným poradenstvom. Len Apple má v súčasnosti viac ako 600 vývojárov, ktorí integrujú Healthkit do aplikácií.

Čo to znamená pre poisťovníctvo?

Rozhodne výzvu. Britská životná poisťovňa Vitality nedávno uzavrela s Apple zmluvu o partnerstve, a v kombinácii s iWatch spustila motivačný a odmeňovací program Vitality Active Rewards, v ktorom ponúka klientom hodinky iWatch za 69 libier.

Navyše, pokiaľ ich majitelia plnia prednastavené ciele, získavajú body, ktoré môžu vymeniť za kávu v Starbucks, alebo lístok do kina zadarmo. „Priznajme si to, všetci žijeme hektický život. Ak by doktori mohli predpísať univerzálny recept, bola by to vyššia fyzická aktivita," nechal sa počuť prevádzkový šéf Applu Jeff Williams, keď komentoval uvedenie programu spolupráce s Vitality.

Spoločnosť Aetna, zabezpečujúca pracovné benefity pre firmy po celom svete, ponúka zamestnancom, ktorých je teraz okolo päťdesiattisíc,  iWatch za zvýhodnenú cenu 25 dolárov. Na americkom trhu pritom stojí iWatch 350 dolárov. Ak v nasledujúcich dvoch rokoch budú plniť zadané ciele fyzickej aktivity, zostanú im hodinky aj so špeciálnym športovým pásikom za cenu 25 dolárov. Ak by program nedodržali, bol by im rozdiel postupne odpočítaný z výplaty.

Ako informoval web Recode, z 23 „najlepších" opýtaných nemocníc v USA už 14 z nich spustilo pilotný program, ktorý beží na platforme Apple Healthkit. Vďaka tomu môžu pacienti ľahko dodávať vlastné namerané údaje, napríklad o tlaku, váhe a ďalších parametroch, ktoré môžu sami zmerať napríklad doma. So súhlasom používateľa možno údaje navyše zdieľať so svojím lekárom, ktorý tak má prehľad o stave pacienta mimo nemocnice, čo je napríklad u ľudí s cukrovkou alebo vysokým tlakom veľmi užitočné.

Zdroj: oPojištění.cz

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS

Súvisiace články