Faktom je, že investície poisťovní aj investície do startupov rastú, čo dokladajú údaje z mnohých zdrojov.
1. Investície poisťovní do digitalizácie
Vybrané kompozitné poisťovne chcú investovať do digitalizačných procesov v najbližších rokoch cca 1,7 mld. eur. Vyplýva to z aktuálnej štúdie poradenskej spoločnosti EY Innovalue (súčasť Ernst & Young GmbH, SRN), ktorá vyhodnotila odpovede 17 poisťovní.
Štúdia odkrýva napríklad značný rozpor medzi vnímaným významom digitalizovaného riadenia škôd a jeho skutočnou implementáciou v poisťovni. Väčšina poisťovní už vytvorila podmienky pre nahlásenie škody cez digitálne kanály. 75 % opýtaných poisťovní prikladá v budúcnosti veľkú dôležitosť automatizovanému overovaniu škody, materiálnej kontrole krytia a skúmaniu znaleckých posudkov, alebo faktúr.
Skorá implementácia takýchto procesov je však podľa štúdie neistá. Napríklad u 69 % opýtaných poisťovní sa vraj ešte v súčasnosti interne diskutuje, či a aké znalecké posudky a faktúry môžu byť vôbec digitálne a automaticky kontrolované. V prípade kontroly krytia diskutuje aplikácii asi jedna polovica opýtaných poisťovní a viac ako jedna tretina ju teraz pokladá za nepotrebnú.
Pokiaľ ide o predaj poistenia, autori štúdie sa zhodujú, že digitalizácia môže viesť k zvýšeniu efektívnosti. Tiež k tomu sú však potrebné investície, rovnako ako pripravenosť zamestnancov na zapojenie a prispôsobenie sa novým procesom, ktorá zatiaľ v mnohých poisťovniach chýba.
Trhová aktivita startupov v poisťovníctve
D2C
- Priamy obchod podporovaný call centrom. Ponúkajúcimi subjektami sú zväčša poisťovací makléri. Etablovaní konkurenti sú Cosmos Direkt alebo Huk24.
- Konkurenčné startupy: Assona, Community Life, Fairr, Fibur.
Špecializované porovnávacie portály
- porovnávací portál so zameraním na jeden druh poistenia a medzi nimi aj na push produkty (t.j. produkty s podporou predaja)
- Konkurenčné startupy: Autoversicherung.de, Check24, Comparon, Covomo, Cyberinsurance24, Vorsorgekampagne.
Pridružená integrácia
- online poistný produkt je viazaný na iné hlavné plnenie (napríklad nákup mobilu). Ponúkajúcimi subjektami sú poisťovací agenti, ktorí spolupracujúci s viacerými poisťovňami. Ako partneri fungujú prevádzkovatelia obchodov napríklad s elektroprístrojmi
- Konkurenčné startupy: MassUp, Simplesurance / Schutzklick
Agregáty / finančné portály
- správa všetkých účtov a depozitov. Preskúmanie finančnej situácie a investičnej stratégie. Poverenie makléra nie je požadované.
- Konkurenčné startupy: sFeelix, Fidor Bank, Moneymeets, Rentablo, Treefin
B2C-Online-maklér
- starostlivosť so splnomocnením makléra; pri zistení medzier v poistení budú ponúknuté nové poistné zmluvy
- Konkurenčné startupy: Asura, Clark, Financefox, Getsafe, Knip, TED
B2B-Online-maklér
- porovnávacia kalkulačka pre slobodné povolania, živnostníkov a malé a stredné podniky. Zaistenie výberu prostredníctvom poradenstva cez telefón je pravidlom
- Konkurenčné startupy: BrokingX, Finanzchecks24, Finanzchef 24, Gewerbeversicherung24, Versicherungscheck24
Digitalizácia dokumentov
- digitalizácia a opatrovanie všetkých dokumentov v cloude
- Konkurenčné startupy: Fileee, Gini, Vertragium, USA: Dropbox, Evernote, iCloud (Apple)
Překladač Google
Poznámka redakcie: Insurtechs je skratka zo slov „insurance" (poistenie) a „technology" (technológie). Cieľom podnikateľov je využiť technologické inovácie, aby oproti súčasnému podnikateľskému modelu v poisťovníctve docielili úspory a zvýšenie efektívnosti.
Komentáre
Pridať komentár