„Zakúpili ste si letenku a obchodník vás informoval, že nie je schopný vám službu poskytnúť? Ak ste za letenku zaplatili platobnou kartou, môžete banku požiadať o sprostredkovanie chargeback,“ ozrejmuje JUDr. Sylvia Ďatelinková, právnička Inštitútu alternatívneho riešenia sporov Slovenskej bankovej asociácie.
Mohlo by vás zaujímať: Popíjate na dovolenke alkohol? Ak sa zraníte, hrozí riziko, že náklady budete hradiť sami
S. Ďatelinková ďalej dopĺňa: „Služba je určená pre každého držiteľa platobnej karty, ktorý uskutočnil platobnú transakciu platobnou kartou a stretol sa s nepoctivým obchodníkom. Na platby hotovosťou alebo prevodom sa chargeback nevzťahuje.“
„V prípade zrušenia letu možno službu využiť, ak sú splnené tri základné podmienky: platba za letenku bola realizovaná platobnou kartou, k zrušeniu letu došlo zo strany obchodníka, od ktorého sa platiteľ pokúsil získať peňažné prostriedky za letenku späť. Ak bola komunikácia neúspešná, je možné využiť chargeback.
Požiadať o sprostredkovanie chargeback môžete v banke, ktorá vám platobnú kartu vydala. K žiadosti je potrebné predložiť komunikáciu s obchodníkom, ktorá preukazuje snahu získať peňažné prostriedky späť od obchodníka, doklad o kúpe služby, z ktorého vyplývajú informácie o detaile letu a cene služby. Ak bola služba zrušená zo strany obchodníka, je potrebné predložiť potvrdenie o jej zrušení,“ informuje S. Ďatelinková.
Mohlo by vás zaujímať: Polovica Slovákov riskuje na dovolenke bez poistenia. Takmer štvrtina ho rieši v deň odchodu
Záverom dodáva: „Konanie sa riadi pravidlami kartových spoločností, pričom banka v celom procese vystupuje iba v postavení sprostredkovateľa žiadosti.“
Komentáre
Pridať komentár