Nedobytné pohľadávky môžu firme nielen uškodiť, môžu ju aj položiť  

Nedobytné pohľadávky môžu firme nielen uškodiť, môžu ju aj položiť  
Nedobytné pohľadávky môžu firme nielen uškodiť, môžu ju aj položiť  

Spoločnosť má ziskovú maržu 5 %, no jeden z jej odberateľov nezaplatil faktúru vo výške 100 000 eur. Pre firmu sa táto pohľadávka stala nedobytnou a s peniazmi, ktoré jej patria, sa môže nadobro rozlúčiť.

Čo takáto suma urobí s finančnou kondíciou danej spoločnosti? Domnievate sa možno, že ono sa to „nejako“ vykryje z ďalších tržieb a ide sa ďalej.

Skutočnosť však nie je taká jednoduchá. Aby uvedená spoločnosť nahradila stratený zisk, musí vyprodukovať dodatočný obrat vo výške až 2 000 000 eur. Zákonitosti finančnej matematiky nepustia a každý podnikateľský subjekt sa isto nájde v nasledujúcej schéme spoločnosti Euler Hermes:
Dodatočné tržby potrebné na kompenzáciu pri marží

 

 Pohladavky

Zdroj: Euler Hermes

Pri zodpovednom podnikaní je preto dôležité myslieť aj na poistenie pohľadávok. Chráni pred rizikom neuhrádzania faktúr zo strany odberateľov či tretích strán. Znamená istotu riadneho a plynulého cash flow každého podnikateľského subjektu a umožňuje spoľahlivo riadiť komerčné a politické riziká daného podnikania.

Z môjho pohľadu je poistenie pohľadávok stále málo rozšíreným druhom poistenia. V SR poisťuje pohľadávky len 3-4% podnikateľských subjektov, v rozvinutých západoeurópskych krajinách je to 5-násobne väčšie číslo,“ hovorí Peter Mucina, Country Manager spoločnosti Euler Hermes.

Neuhradené faktúry často krát predstavujú väčšiu hrozbu než firmy nielen na Slovensku, ale aj v zahraničí predpokladajú. Podľa údajov Euler Hermes tvoria 20-40 percentný podiel na aktívach spoločnosti. V prípade platobnej neschopnosti alebo nevôle odberateľov predstavujú čistú stratu a koniec koncov môžu firmu aj položiť.

Ako tvrdí Peter Mucina, poistenie pohľadávok je vhodné pre takmer každý typ spoločnosti – od menších s ročným obratom 100 – 200 000 EUR až po veľké nadnárodné korporácie. „Prináša podnikateľovi nestranný pohľad na jeho odberateľov a pomáha mu nastaviť interné procesy v oblasti kredit manažmentu. Základom je samozrejme krytie rizika – klient sa poisťuje voči riziku nezaplatenia pohľadávok zo strany odberateľa, okrem toho však získava cenné informácie o tuzemských i zahraničných odberateľoch a silného partnera pre vymáhanie pohľadávok, opäť doma aj v zahraničí."

Country Manager spoločnosti Euler Hermes odporúča nové poistenie EH Corporate Advantage, ktoré sa snaží lepšie prispôsobiť potrebám klienta a prináša oveľa viac flexibility – k dispozícii je viac ako 80 rôznych možností, resp. pripoistení, ktoré umožnia pokryť všetky špecifické potreby klienta.

Zdroj: Euler Hermes

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS