Vyplýva to z prieskumu, ktorý uskutočnila spoločnosť Deloitte v spolupráci s agentúrou STEM/MARK v máji tohto roku na vzorke 1037 respondentov. Podobné výsledky mal aj prieskum v Českej republike, ktorý sa uskutočnil v apríli na vzorke 1066 respondentov. Slovenskí klienti sú pritom spokojnejší s kvalitou predaja, sú však ochotní zaplatiť až o polovicu nižšiu províziu za poradenstvo ako Česi.
Medzi hlavné problémy slovenského trhu životného poistenia patrí krátka životnosť nových zmlúv a s ňou súvisiaceprepoisťovanie v inej poisťovni kvôli provízii, ktorú potom znovu získavajúfinanční poradcovia. Ďalším alarmujúcim problémom súpríliš zložité produkty s neprehľadnými poplatkami a nesúlad medzi ponúkanými životnými poistkamia potrebami klienta.
Životné poistenie je dôležitým nástrojom finančného zabezpečeniarodiny. Na Slovensku je však stále podceňované. Podľaštatistík platia Slováci za životné poistenie v priemere asi päťkrát menejako napríklad Nemci nebo Rakúšania. Životné poistenie má teda u nás veľký rastový potenciál, ak ho nenarušia uvedené problémy s kvalitou predaja. Tiepritom úzko súvisia s prevládajúcim obchodným modelom pri distribúcii životného poistenia.
„Životné poistenie si klienti málokedy kupujú a vyberajú sami, obvykle im ho predá finančný poradca. Poisťovne súťažia výškou provízie a parametrami životného poistenia u distribútorov, nie u konečných zákazníkov. Netransparentné praktiky ako počiatočné jednotky u investičného životného poistenia alebo drahéšpeciálne pripoistenia pomáhajú poisťovniam hradiť náklady na distribúciu, ale neprospievajú konečnému zákazníkovi,“ vysvetľuje riaditeľ poradenských služieb pre poisťovníctvo v spoločnosti Deloitte Karel Veselý.
Deloitte Slovensko
Komentáre
Pridať komentár