Podľa reprezentatívnej štúdie „European Payment Practices 2019“ skupiny EOS, európske spoločnosti zaznamenali v druhom kvartáli roka len 2 percentá oneskorených platieb. V ostatnom období to bolo 6 až 7 percent úhrad po termíne.
Tri štvrtiny respondentov však v prieskume uviedlo, že načasovanie nehrá rolu z pohľadu akumulácie neskorých platieb.
Načasovanie úhrad po termíne splatnosti
Zdroj: European Payment Practices 2019
Ak sa bližšie pozrieme na Slovensko, rozdiely v platobnej disciplíne z hľadiska časového obdobia nebadá 79 percent oslovených spoločností. Pre tých, ktorí rozdiely vidia, bola horšia druhá polovica roka (júl až december, zhodne po 6 % neskorých platieb v oboch kvartáloch). Počas druhého kvartálu u nás firmy zaznamenali len 2 percentá úhrad po termíne. Január až marec to bolo 5 %.
„Zlá platobná disciplína zákazníkov môže vážne skomplikovať chod podnikania a v krajnom prípade aj ohroziť existenciu danej firmy. Odporúčam preto obrátiť sa na spoločnosti zaoberajúce sa správou a manažmentom pohľadávok, ktoré vám ochotne pomôžu v prípade problémov s oneskorenými úhradami faktúr,“ poznamenal Michal Šoltes, konateľ spoločnosti EOS KSI Slovensko.
Niekoľko „naj“ v európskych krajinách:
- medzi západoeurópskymi krajinami sa najviac neskorých platieb (14 %) nahromadilo v období júl – september v Dánsku
- rovnako v Dánsku bolo najmenej platieb po termíne v apríli až júni (0 %)
- spomedzi krajín vo východnej Európe bolo najviac neskorých úhrad v júli až septembri v Slovinsku ( 20 %)
- Slovinsko malo tiež najmenej názorov, že načasovanie rolu nehrá (48 %)
- žiadne rozdiely z časového hľadiska nebadá najviac respondentov v rámci celej Európy v Poľsku (81 %)
Komentáre
Pridať komentár