Marek Jankovič sa narodil 24. marca 1966. Vyštudoval Slovenskú technickú univerzitu, odbor technická kybernetika a svoju kariéru v poisťovníctve začal v roku 1991 v Slovenskej poisťovni.
Od roku 1998 pôsobil v Poisťovni AIG Slovakia a od roku 2001 zastával vrcholné manažérske pozície v Allianz-Slovenskej poisťovni, kde bol v roku 2010 menovaný za predsedu predstavenstva a generálneho riaditeľa.
Mohlo by vás zaujímať: Poisťovníctvo v roku 2015: Marek Jankovič, Allianz - Slovenská poisťovňa
Od roku 2015 do roku 2019 bol generálnym riaditeľom a predsedom predstavenstva Českej poisťovne. V rokoch 2003 až 2005 a 2011 až 2014 pôsobil aj vo funkcii prezidenta Slovenskej asociácie poisťovní.
„Je mi nesmierne ľúto náhleho odchodu Marka Jankoviča. Bol to skvelý spoločník a skutočný profesionál na poistnom trhu, ktorého som spoznal v čase jeho pôsobenia v Allianz-Slovenskej poisťovni. Po jeho príchode do Česka sme vzájomné kontakty ešte viac rozšírili. Marek rešpektoval poisťovacích maklérov ako neoddeliteľnú súčasť trhu, zaujímal sa o naše potreby a za jeho pôsobenie na čele Českej poisťovne sa spolupráca s členmi AČPM výrazne zlepšila,“ zaspomínal na Marka Jankoviča predseda Asociácie českých poisťovacích maklérov Ivan Špirakus.
Marek Jankovič vnímal tuzemské poisťovníctvo veľmi pozitívne. Jeho názor na český trh, ktorý vyslovil pred niekoľkými rokmi, aj dnes pôsobí veľmi aktuálne.
Mohlo by vás zaujímať: Marek Jankovič, Osobnosť SIBAF: Poisťovníctvo si ma získalo na celý život
„Český poistný trh je dlhodobo stabilný, poisťovne pôsobiace v ČR sú väčšinou silné, solventné spoločnosti, ktoré sú schopné splniť svoje záväzky. Dá sa tak povedať, že sú pre ekonomiku určitou istotou, a to najmä v prípade rozsiahlych prírodných kalamít, ktoré sa v posledných rokoch v Českej republike objavujú čoraz častejšie.
Náš poistný trh sa ale samozrejme stretáva aj s radom problémov. V prvom rade by som spomenul legislatívu. V poslednej dobe čelia poisťovne doslova legislatívnej smršti, valí sa na nás rad nových požiadaviek, ktoré musíme implementovať. To všetko pre poisťovne znamená nielen pomerne vysoké finančné investície a veľkú administratívnu záťaž, ale stojí nás to predovšetkým čas, ktorý by sme mohli venovať ďalšiemu zlepšovaniu produktov a služieb.
Ako problém vnímam aj pokračujúci trend poklesu na trhu životného poistenia, a to najmä klesajúci počet novo uzatváraných zmlúv. Dôvodov je niekoľko. Trh životného poistenia je výrazne regulovaný a z Európy prichádza ďalšia legislatíva a smernice. V posledných rokoch sa objavil rad káuz nepoctivých finančných sprostredkovateľov, a vznikla tak istá nedôvera klientov voči produktom životného poistenia. Svoju úlohu potom zohráva aj úroveň finančnej gramotnosti, kde sú stále ešte veľké rezervy. Mnoho ľudí tak podceňuje životné poistenie ako dlhodobý nástroj ochrany pred rizikami.“
S úctou vzdávame česť jeho pamiatke.
Komentáre
Pridať komentár