Formou SMS a e-mailov odoslala 18.411 správ, ktoré upomínali dlžné poistné vo výške 2,39 milióna eur. Živnostníci po doručení týchto správ doplatili 390 871 eur, čo predstavuje 16,29 % úspešnosť.
„Zasielanie správ, ktoré pripomínajú aktuálny nedoplatok SZČO, je ústretová služba Sociálnej poisťovne voči odvádzateľom poistného," uviedol Peter Višváder, hovorca poisťovne.
Informáciu o nedoplatku za predošlý mesiac dostáva každý živnostník, ktorý má v Sociálnej poisťovni nahlásené aktuálne kontakty – e-mail alebo mobilné číslo a zabudol zaplatiť poistné za uplynulý mesiac. Je preto v ich záujme, aby si v pobočkách Sociálnej poisťovne alebo prostredníctvom adresy mojekontakty@socpoist.sk aktualizovali kontaktné údaje a reagovali na správu o nedoplatku,"
Takýmto upozornením a následným uhradením dlžnej sumy predídu rastúcemu penále za omeškanie platby a problémom spojeným s vymáhaním dlhu, ako môže byť napríklad exekúcia.
Komentáre
Pridať komentár