Slovenská asociácia poisťovní (SLASPO) a Slovenská kancelária poisťovateľov (SKP) sa podpisom memoranda zaviazali k spolupráci na implementácii riešení na identifikáciu klientov vo svojich informačných systémoch a systémoch členských poisťovní.
Prostredníctvom zastúpenia v spoločnej pracovnej skupine sa obe spoločnosti budú podieľať aj na tvorbe bezpečnostných štandardov a legislatívnych návrhov, ktoré si zavádzanie digitálnej identity bude vyžadovať.
„Využívanie digitálnej identity v rámci elektronických služieb poisťovní môže zlepšiť dostupnosť poistenia aj pri produktoch, ktoré doposiaľ vyžadujú fyzické overovanie totožnosti“, uvádza prezident asociácie, Vladimír Bakeš.
Mohlo by vás zaujímať: Veľká Noc na cestách: Pozor na sviatočných vodičov a najmä alkohol za volantom
„Poisťovne už v súčasnosti využívajú moderné technológie pri mnohých činnostiach od uzatvárania poistných zmlúv, likvidáciu poistných udalostí a digitálna identita posúva tieto hranice ešte ďalej“, dodáva Todor Todorov, predseda Správnej rady Slovenskej kancelárie poisťovateľov.
Výkonný riaditeľ oboch spoločností, Martin Kaňa: „Memorandum je príkladom cielenej súčinnosti komerčnej sféry so štátom v prospech ľudí, bez ohľadu na to, či sú klientmi poisťovní alebo nie. Pomáhame presadeniu riešení, ktoré budú užitočné pre všetkých.“
Memorandum znamená prvý krok k rozšíreniu identifikácie klientov v poisťovníctve v tých prípadoch, kde to bude znamenať uľahčenie práce poisťovní a zjednodušenie prístupu klientov k službám.
Komentáre
Pridať komentár