-
Generali Poisťovňa, a. s. v prvom polroku 2014 naštartovala rast objemu poistného.
-
Výsledky vývoja Generali za prvý polrok potvrdzujú nastúpenú stratégiu rastu a pokračovania zlepšenia ekonomických ukazovateľov.
-
Generali si drží pozíciu trojky na trhu s trhovým podielom 8,1 %.
Výsledky vývoja poisťovne Generali za prvý polrok potvrdzujú nastúpenú stratégiu rastu a pokračovania zlepšenia ekonomických ukazovateľov. Zisk po zdanení dosiahol 3,04 mil. EUR – čo zodpovedá očakávaniam – napriek poklesu úrokových sadzieb a zvýšenému konkurenčnému tlaku v jednotlivých druhoch poistenia. Generali si naďalej drží pozíciu trojky na trhu s trhovým podielom 8,1 %. Aktíva poisťovne dosiahli 592,8 mil. EUR, čo predstavuje nárast 3,8 % oproti koncu roka 2013. „Poisťovňa Generali sa aj napriek zložitej situácii na trhu vrátila na cestu rastu a dosahuje mimoriadne dobré výsledky. Naším cieľom je posilnenie pozície Generali na trhu – ponukou produktov a, samozrejme, excelentným servisom pre našich klientov,“ uviedol Ing. Roman Juráš, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ Generali Poisťovňa, a. s.
Poisťovňa Generali v prvom polroku 2014 naštartovala rast objemu poistného. Celkové poistné sa zvýšilo o 0,6 % na 91,9 mil. EUR, čo je zásadný obrat po poklese za rok 2013 (-3,7 %). Objem predpísaného poistného bol podporený neživotným poistením, ktoré rástlo o 2,6 %. K rastu prispel predovšetkým nový produkt povinného zmluvného poistenia, kde poisťovňa zvýšila svoj poistný kmeň o 18,6 % na 181-tis. poistených motorových vozidiel. Trhový podiel v tomto segmente narástol na 7,6 %.
Poistný kmeň životného poistenia aktuálne obsahuje 300-tis. zmlúv a tvorí tak stabilnú základňu pre rozvoj a profitabilitu poisťovne. V prvom polroku 2014 poisťovňa Generali zaregistrovala spolu takmer 40-tisíc poistných udalostí, pričom vyplatila poistné plnenia vo výške 48,5 mil. EUR.
Generali tiež spustila inovatívne produkty v poistení majetku a v životnom poistení upevnila spoluprácu s kľúčovými externými partnermi.
Poisťovňa Generali priniesla ako servisne orientovaná spoločnosť niekoľko procesných inovácií, aby klientom ponúkla ešte kvalitnejšie a rýchlejšie služby. Ide napríklad o zjednodušenie procesu vybavovania poistných udalostí, nové možnosti platby poistného a pod. Zároveň optimalizovala svoje procesy, čo viedlo k významnej úspore nákladov vo výške -9,5 %.
Na slovenskom trhu pôsobiaca poisťovňa Generali aktuálne zamestnáva 600 zamestnancov, pracuje pre ňu 787 výhradných agentov vo viac ako 100 obchodných miestach po celom Slovensku. Strategickým partnerom je VUB banka s viac ako 200 pobočkami, kde si môžu klienti uzatvoriť životné poistenie, poistenie majetku a ďalšie produkty Generali.
V rámci skupiny Generali pôsobí na Slovensku aj online poisťovňa Genertel, ktorej portfólio tvoria najmä zmluvy povinného zmluvného poistenia motorových vozidiel. Kombinovaný trhový podiel poisťovní Generali a Genertel v tomto segmente dosahuje 9,4 % (v kusoch). Do skupiny Generali patrí tiež Európska cestovná poisťovňa, ktorá je jedným z lídrov v cestovnom poistení na Slovensku. Generali Poisťovňa, a. s. je taktiež 50 %-ným akcionárom VUB Generali DSS, a. s. – trojky na trhu dôchodkového sporenia s viac ako 218-tisíc klientmi a vyše 920 mil. eur NAV k 30. 06. 2014.
Poisťovňa Generali
Komentáre
Pridať komentár