TOP 10 poisťovne: Generali Slovensko poisťovňa


			TOP 10 poisťovne: Generali Slovensko poisťovňa
12.11.2012 Poistný trh

Generali je dlhodobo trojkou slovenského poistného trhu, napriek tomu, že v poslednej dobe svoj tržný podiel stráca. Ide o kompozitnú poisťovňu s väčším zastúpením neživotného poistenia. Je súčasťou finančnej skupiny Generali. Samotná Generali Slovensko poisťovňa vznikla v roku 2008 zlúčením vtedajšej Generali poisťovne s Českou poisťovňou – Slovensko v rámci holdingu Generali PPF.

 

Generali patrí do skupiny poisťovní, ktoré pripravili ponuku poistenia zodpovednosti za environmentálne škody.  Produkt kryje zákonom stanovené náklady na nápravu ako aj na preventívne opatrenia. Zároveň obsahuje aj pripoistenie zodpovednosti za škodu spôsobenú výrobkom. Produkt má Generali v portfóliu od apríla.

Predtým, v 1. štvrťroku, bola poisťovňa aktívna predovšetkým v likvidácii poistných udalostí. Podobne ako ostatné neživotné poisťovne, orientované aj na poistenie majetku, riešila škody z dôvodu nepriaznivých klimatických podmienok v zimných mesiacoch. Išlo predovšetkým o extrémne mrazy a snehové prívaly a následné škody z ťarchy snehu. Najviac však vošla do povedomia verejnosti v súvislosti s požiarom na Krásnej Hôrke, kde pôsobí ako hlavný poistiteľ.

Nasledujúci prehľad dokladá, ako sa menilo postavenie poisťovne, alebo skôr tržný podiel v poslednom čase.

Generali získava najvyšší objem poistného v 1. štvrťroku, čo je ostatne obvyklé na celom trhu. Zatiaľ sa zdá, že svoju tretiu pozíciu udrží, hoci sa k nej približuje Komunálna poisťovňa. Všetko bude závisieť na tom, či sa podarí Generali zostupný trend obrátiť a ako rýchlo (a či vôbec) sa bude blížiť jej najbližší konkurent. Generali stráca v životnom aj v neživotnom poistení, no v živote predsa len o niečo rýchlejšie. To dokumentuje aj nasledujúci prehľaď.

Generali sa predovšetkým v poslednej dobe nedarí v získavaní novej produkcie, kde hlboko zaostáva za indexom trhu (menší ako polovičný). Výsledkom je hlboký pokles objemu poistného. Jeho vývoj je však ako „na hojdačke“, keď rok strát strieda rok rastu. Jej výhodou však je, že nemá príliš vysoký podiel tzv. jednorázov. Výsledky by tak mali byť o niečo stabilnejšie. Generali je však viac zameraná na neživotné poistenie. I tu stráca, no nie tak výrazne ako v životnom poistení.

Generali je silná najmä v poistení vozidiel, a to predovšetkým v havarijnom poistení, kde je trojkou. Je navyše jednou z troch poisťovní, ktorá v ňom dosahuje viacej poistného ako v povinnom ručení (spolu a Allianz-SP a poisťovňou UNIQA).

Dlhodobejší pohľad na vývoj tržného podielu za 1. polrok nám poskytne nasledujúci graf.

Je zrejmý postupný pokles podielu na trhu, hoci sa poisťovni darí získavať novú produkciu v NŽP.

Kateřina Lhotská

NESS Czech s.r.o.

Zdroj: NESS Czech s.r.o.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS

Súvisiace články