Generali patrí medzi poisťovne, ktoré pripravili ponuku poistenia zodpovednosti za environmentálne škody. Kryje zákonom stanovené náklady na nápravu ako aj na preventívne opatrenia. Zároveň obsahuje aj pripoistenie zodpovednosti za škodu spôsobenú výrobkom. Produkt má Generali v portfóliu od apríla.
Predtým, v 1. štvrťroku, bola poisťovňa vystavená vyšším nárokom na plnenia v súvislosti so škodami z nepriaznivých klimatických podmienok. Išlo predovšetkým o extrémne mrazy a snehové prívaly a následné škody z ťarchy snehu. Najviac však vošla do povedomia verejnosti v súvislosti s požiarom na Krásnej Hôrke, kde pôsobí ako hlavný poistiteľ.
Nasledujúci prehľad dokumentuje, ako s menil trhový podiel Generali v poslednom čase.
Generali získava najvyšší objem poistného v 1. štvrťroku, čo je ostatne obvyklé na celom trhu. Svoju tretiu pozíciu pravdepodobne udrží, hoci sa k nej približuje Komunálna poisťovňa. Bude to závisieť na tom, či a ako sa podarí Generali zostupný trend obrátiť a ako rýchlo (a či vôbec) sa bude blížiť jej najbližší konkurent. Generali stráca v životnom aj v neživotnom poistení, no v živote predsa len o niečo rýchlejšie, ako dokumentuje aj nasledujúci prehľad.
Generali sa predovšetkým v poslednej dobe nedarí v získavaní novej produkcie. Výsledkom je hlboký pokles objemu poistného najmä od 3. štvrťroku 2011. Vývoj je však ako „na hojdačke“, keď rok strát strieda rok rastu. Výhodou Generali je, že prakticky nemá tzv. jednorázy (ich podiel je iba necelá 2 %). Výsledky sú tak o niečo stabilnejšie. Poisťovňa je však viac zameraná na neživotné poistenie. I tu stráca, no nie tak výrazne ako v životnom poistení.
Generali je silná najmä v poistení vozidiel, a to predovšetkým v havarijnom poistení, kde je trojkou (v povinnom ručení je štvorkou). Je navyše jednou z troch poisťovní, ktorá v ňom dosahuje viacej poistného ako v povinnom ručení (spolu a Allianz-SP a poisťovňou UNIQA).
Dlhodobejší pohľad na vývoj podielu na trhu za sledované obdobie poskytuje nasledujúci graf. Je z nej zrejmý postupný pokles podielu na trhu, hoci sa Generali darí získavať novú produkciu v NŽP.
Obr. 4 - vývoj trhového podielu od roku 2008
Kateřina Lhotská, NESS
Komentáre
Pridať komentár