Pohľad do minulosti hovorí, že téma rovnosti a diskriminácie je agendou od počiatku ľudstva.
Asi v roku 300 pred naším letopočtom Aristoteles povedal: „Najhoršia forma nerovnosti je snažiť sa urobiť nerovnaké veci rovnakými.“ V 18. storočí Honoré de Balzac povedal, že rovnosť snáď môže byť právom, ale niet na svete sily, ktorá ho dokáže naplniť. Tieto výroky oddeľuje asi 2 100 rokov.
Smernica gender znamená fakt, že všetky poisťovacie spoločnosti v EÚ majú upraviť poistné podľa sadzieb bez rozlíšenia pohlavia. Avšak to vôbec nemení fakt, že muži a ženy sú v mnohých ohľadoch rozdielni. Poisťovne si kladú otázky: Ako sa my, poisťovne, máme prispôsobiť novej situácii? Na ktoré produktové línie to bude mať najväčší dopad? Aký bude prístup a reakcie našich konkurentov v novej situácii?
Najjednoduchšia odpoveď bude pravdepodobne na otázku o zasiahnutých produktových líniách. Najväčší dopad to bude mať na produkty rizikového životného poistenia, ale zasiahne to aj niektoré všeobecné poistné produkty, napríklad poistenie motorových vozidiel. To sú poistné produkty, kde sa doteraz poistné zakladá na štatistických údajoch, ktoré svedčia o podstatných rozdieloch v miere výskytu medzi mužmi a ženami.
Napriek dôslednej štatistickej evidencii by poisťovne mohli akceptovať poistné bez rozlíšenia pohlavia (unisex) ako príležitosť na inováciu, menej naň pozerať ako na hrozbu pre poisťovníctvo. Pokúsili sme sa vziať do úvahy tieto štyri oblasti:
-
tvorba cien produktov
-
vývoj produktov
-
produktový marketing
-
manažment biznis portfólia.
Jaroslav Molik, Underwriter at UNIQA Re, Zurich
Komentáre
Pridať komentár