Od septembra majú všetky tieto oznámenia pre živnostníkov a zamestnávateľov novú textovú podobu. Sociálna poisťovňa sa týmto krokom snaží prispieť k zvýšeniu dôveryhodnosti oznámení a eliminovaniu obáv verejnosti z možného zneužitia kontaktných údajov.
Už od augusta 2025 sa SMS správy zobrazujú namiesto telefónneho čísla 0917 257 257 s jednotným názvom odosielateľa v podobe „SOCPOIST.SK“.
SMS a e-mailové kampane ako prevencia pred sankciami
Sociálna poisťovňa zasiela živnostníkom a ostatným samostatne zárobkovo činným osobám (SZČO), zamestnávateľom a dobrovoľne poisteným osobám (DPO) mesačne približne 50 tisíc SMS správ a ďalších 65 tisíc e-mailov. Aj vďaka tejto iniciatíve a včasnej informovanosti sa tak môžu vyhnúť zbytočným sankciám za neplatenie poistného či neodovzdanie potrebných výkazov.
Kontaktné údaje je potrebné pravidelne aktualizovať
Jednou z foriem informačných kampaní Sociálnej poisťovne, ktorú realizuje už od roku 2015, je zasielanie SMS správ či e-mailových upozornení. Odvádzatelia poistného dostávajú správy na tie kontaktné údaje, ktoré si sami uviedli na tlačivách ako Registračný list zamestnávateľa, Registračný list fyzickej osoby či Mesačný výkaz poistného. Informačné kampane Sociálna poisťovňa zaviedla ako tzv. mäkkú formu vymáhania.
Ide o ústretovú aktivitu, ktorou pomáha klientom splniť si zákonné povinnosti a vyhnúť sa tak zbytočným sankciám. Aj preto je dôležité, aby si odvádzatelia poistného svoje kontaktné údaje v Sociálnej poisťovni pravidelne aktualizovali.
Vzory SMS a mailových oznámení
- SMS správy
- Dlžné poistné – SMS pre SZČO aj zamestnávateľa:
SOCIÁLNA POISŤOVŇA: Dobrý deň, pre SZČO s VS XXXXXXXXXX evidujeme za 01/2025 dlh XXX eur. Pre viac info kontaktujte pobočku Humenné: 0906 17X XXX. Ak ste už zaplatili, táto SMS je bezpredmetná.
SOCIÁLNA POISŤOVŇA: Dobrý deň, pre zamestnávateľa s VS XXXXXXXXXX evidujeme za 01/2025 dlh XXX eur. Pre viac info kontaktujte pobočku Humenné: 0906 17X XXX. Ak ste už zaplatili, táto SMS je bezpredmetná.
- Mesačný výkaz poistného – SMS:
SOCIÁLNA POISŤOVŇA: Dobrý deň, pre zamestnávateľa s VS XXXXXXXXXX neevidujeme mesačný výkaz poistného za 6/2014. Pre viac info kontaktujte pobočku Bratislava: 0906 172 XXX. Ak ste ho už zaslali, táto SMS je bezpredmetná.
- Rozhodnutia v stave doručené SZČO – SMS:
SOCIÁLNA POISŤOVŇA: Dobrý deň, ako SZCO s VS XXXXXXXXXX sme Vám rozhodnutím zo dňa 23.01.2025 predpísali dlžné poistné v sume XXX eur. Pre viac info kontaktujte pobočku Bratislava: 0906 172 XXX, menopriezvisko@socpoist.sk. Ak ste už zaplatili, táto SMS je bezpredmetná.
- Rozhodnutia v stave doručené DPO – SMS:
SOCIÁLNA POISŤOVŇA: Dobrý deň, ako DPO s VS XXXXXXXXXX sme Vám rozhodnutím zo dňa 23.01.2025 predpísali dlžné poistné v sume XXX eur. Pre viac info kontaktujte pobočku Bratislava: 0906 172 XXX, menopriezvisko@socpoist.sk. Ak ste už zaplatili, táto SMS je bezpredmetná.
- Rozhodnutia v stave doručené zamestnávateľ – SMS:
SOCIÁLNA POISŤOVŇA: Dobrý deň, ako zamestnávateľovi s VS XXXXXXXXXX sme Vám rozhodnutím zo dňa 23.01.2025 predpísali dlžné poistné v sume XXX eur. Pre viac info kontaktujte pobočku Bratislava: 0906 17X XXX, menopriezvisko@socpoist.sk. Ak ste už zaplatili, táto SMS je bezpredmetná.
- Pre SZČO, zamestnávateľa, DPO – rozhodnutia v stave 6 (príprava na vymáhanie) – SMS:
SOCIÁLNA POISŤOVŇA: Dobrý deň, evidujeme voči Vám pohľadávku predpísanú rozhodnutím XXXXXXXXXX vo výške XXX eur. Uhraďte ju, prosím, na účet XXX, variabilný symbol XXX, špecifický symbol XXX. Pre viac info kontaktujte pobočku XXX t.č. XXX, mail XXX.
- Dlžné poistné – SMS pre SZČO aj zamestnávateľa:
- Emailové správy
- Dlžné poistné – email pre SZČO:
Predmet: Sociálna poisťovňa – upozornenie na dlžné poistné
Dobrý deň,
pri plnení iných povinností Vám zrejme uniklo, že ako SZČO s variabilným symbolom XXXXXXXXX dlhujete Sociálnej poisťovni za 05/2025 sumu 146,35 eur. Dlh, prosím, uhraďte na číslo účtu v tvare IBAN: SK48 1800 000 0070 0015 7106. Nezabudnite uviesť správny variabilný a špecifický symbol, na základe ktorých identifikujeme Vašu platbu.
Pre bližšie informácie kontaktujte, prosím, pobočku Michalovce (0906 176 XXX; menopriezvisko@socpoist.sk).
Ak ste už dlh uhradili, považujte túto informáciu za bezpredmetnú.Ďakujeme za porozumenie a spoluprácu.
Sociálna poisťovňa - Dlžné poistné – email pre zamestnávateľa:
Dobrý deň,
pri plnení iných povinností Vám zrejme uniklo, že ako zamestnávateľ s variabilným symbolom XXXXXXXXXX dlhujete Sociálnej poisťovni za 02/2025 sumu 3471,7 eur. Dlh, prosím, uhraďte na číslo účtu v tvare IBAN: SK96 8180 0000 0070 0015 6031. Nezabudnite uviesť správny variabilný a špecifický symbol, na základe ktorých identifikujeme Vašu platbu.
Pre bližšie informácie kontaktujte, prosím, pobočku Nitra (0906 176 XXX; menopriezvisko@socpoist.sk).
Ak ste už dlh uhradili, považujte túto informáciu za bezpredmetnú.Ďakujeme za porozumenie a spoluprácu.
Sociálna poisťovňa - Mesačný výkaz poistného – email:
Predmet: Sociálna poisťovňa – upozornenie na chýbajúci mesačný výkaz
Dobrý deň,
pri plnení iných povinností Vám zrejme uniklo, že ako zamestnávateľ s variabilným symbolom xxxxxxxxxx ste neodoslali mesačný výkaz poistného Sociálnej poisťovni za 03/2025. Mesačný výkaz, prosím, odošlite, resp. skontrolujte jeho stav v Systéme elektronických služieb Sociálnej poisťovne. Pre bližšie informácie kontaktujte pobočku Bratislava (0906 172 XXX, menopriezvisko@socpoist.sk).
Ak ste už mesačný výkaz poistného zaslali, považujte túto informáciu za bezpredmetnú.Ďakujeme za porozumenie a spoluprácu.
Sociálna poisťovňa - Rozhodnutia v stave doručené SZČO – email:
Predmet: Sociálna poisťovňa – upozornenie na predpísanú pohľadávku
Dobrý deň,
pri plnení iných povinností Vám zrejme uniklo, že ako SZČO s variabilným symbolom XXXXXXXXXX, Vám Sociálna poisťovňa rozhodnutím zo dňa 07.03.2025 predpísala penále v sume 134.88 eur. Dlh, prosím, uhraďte na číslo účtu v tvare IBAN: SK91 8180 0000 0070 0015 5733, VS XXXXXXXXXX, ŠS XXXXXXX a KS XXX.
Ak nemôžete svoj záväzok uhradiť jednorazovo, prosím, obráťte sa so žiadosťou o preverenie možnosti splatiť dlžnú sumu v splátkach na pobočku Bratislava (0906 172 XXX, menopriezvisko@socpoisť.sk), a to ešte skôr, ako Sociálna poisťovňa pristúpi k vymáhaniu svojej pohľadávky núteným výkonom.
Ak ste svoj záväzok už uhradili, považujte túto informáciu za bezpredmetnú.
Ďakujeme za porozumenie a spoluprácu.
Sociálna poisťovňa
- Rozhodnutia v stave doručené DPO – email:
Predmet: Sociálna poisťovňa – upozornenie na predpísanú pohľadávku
Dobrý deň,
pri plnení iných povinností Vám zrejme uniklo, že ako DPO s variabilným symbolom XXXXXXXXXX, Vám Sociálna poisťovňa rozhodnutím zo dňa 07.03.2025 predpísala penále v sume 134.88 eur. Dlh, prosím, uhraďte na číslo účtu v tvare IBAN: SK91 8180 0000 0070 0015 5733, VS XXXXXXXXXX, ŠS XXXXXXX a KS XXX.
Ak nemôžete svoj záväzok uhradiť jednorazovo, prosím, obráťte sa so žiadosťou o preverenie možnosti splatiť dlžnú sumu v splátkach na pobočku Bratislava (0906 172 XXX, menopriezvisko@socpoisť.sk), a to ešte skôr, ako Sociálna poisťovňa pristúpi k vymáhaniu svojej pohľadávky núteným výkonom.
Ak ste svoj záväzok už uhradili, považujte túto informáciu za bezpredmetnú.
Ďakujeme za porozumenie a spoluprácu. Sociálna poisťovňa
- Rozhodnutia v stave doručené zamestnávateľ – email:
Predmet: Sociálna poisťovňa – upozornenie na predpísanú pohľadávku
Dobrý deň,
pri plnení iných povinností Vám zrejme uniklo, že ako zamestnávateľovi s variabilným symbolom XXXXXXXXXX, Vám Sociálna poisťovňa rozhodnutím zo dňa 23.01.2025 predpísala poistné v sume 17,29 eur. Dlh, prosím, uhraďte na číslo účtu v tvare IBAN: SK91 8180 0000 0070 0015 5733, VS XXXXXXXXXX, ŠS XXXXXXXXX a KS XXXX.
Ak nemôžete svoj záväzok uhradiť jednorazovo, prosím, obráťte sa so žiadosťou o preverenie možnosti splatiť dlžnú sumu v splátkach na pobočku Bratislava (0906 172 XXX , menopriezvisko@socpoisť.sk), a to ešte skôr ako Sociálna poisťovňa pristúpi k vymáhaniu svojej pohľadávky núteným výkonom.
Ak ste svoj záväzok už uhradili, považujte túto informáciu za bezpredmetnú.
Ďakujeme za porozumenie a spoluprácu.
Sociálna poisťovňa
- Pre SZČO, zamestnávateľa, DPO – rozhodnutia v stave 6 (príprava na vymáhanie) – email:
Predmet: Sociálna poisťovňa – upozornenie na predpísanú pohľadávku pred núteným výkonom
Dobrý deň,
pri plnení každodenných povinností Vám zrejme uniklo, že ste včas neuhradili svoje záväzky voči Sociálnej poisťovni. K dnešnému dňu Voči vám evidujeme pohľadávku na dlžnom poistnom/penále/pokute v zostatkovej výške XXX eur, ktorá Vám bola predpísaná rozhodnutím č. XXXXXXXXXX zo dňa XXX v sume XXX eur. Zostatok Vášho záväzku vo výške XXX eur uhraďte, prosím, do troch dní od doručenia tejto výzvy na účet Sociálnej poisťovne, pobočka XXX, číslo účtu: XXX, variabilný symbol XXXXXXXXXX, špecifický symbol XXXXXXXXXX.
Pre bližšie informácie, prosím, kontaktujte Sociálnu poisťovňu, pobočka XXX na tel. čísle: XXX, resp. emailom na XXX. Ak nemôžete svoj záväzok uhradiť jednorazovo, prosím, obráťte sa so žiadosťou o preverenie možnosti splatiť dlžnú sumu v splátkach na pobočku XXX a to ešte skôr, ako Sociálna poisťovňa pristúpi k vymáhaniu pohľadávky núteným výkonom.
Ak ste svoj horeuvedený záväzok medzičasom uhradili, považujte, prosím, túto výzvu za bezpredmetnú.
Ďakujeme za porozumenie a spoluprácu.
Sociálna poisťovňa
- Dlžné poistné – email pre SZČO:
Pozor na podvodné správy
Sociálna poisťovňa opakovane verejnosť vyzýva k ostražitosti. Ak dostanete správu, ktorá sa za Sociálnu poisťovňu vydáva, neklikajte na odkazy v nej a vymažte ju. Pri rôznych SMS či e-mailových správach je potrebné zvýšiť pozornosť – Sociálna poisťovňa si v nich nikdy nepýta žiadne osobné či platobné údaje a nežiada „prekliky“ na ďalšie linky.
Oficiálne informácie hľadajte prostredníctvom jej webovej stránky www.socpoist.sk alebo kontaktujte príslušnú pobočku, resp. Informačno-poradenské centrum Sociálnej poisťovne: Kontakty - pobočky alebo Informačno-poradenské centrum.
Typy informačných kampaní Sociálnej poisťovne
Sociálna poisťovňa pravidelne v podobe SMS správ a e-mailov realizuje nasledovné typy informačných kampaní:
- Neuhradené poistné SZČO – notifikácie zasiela na najaktuálnejší kontakt tým SZČO, ktoré majú zostatok pohľadávky za posledný mesiac po splatnosti, t. j. dlžnú sumu vyššiu ako 0,01 eura. Kampaň sa realizuje vždy k 15. dňu príslušného mesiaca; ak tento deň pripadne na sviatok alebo víkend, zrealizuje sa v najbližší pracovný deň.
-
Neuhradené poistné zamestnávateľa – notifikácie zasiela na najaktuálnejšie kontakty, ktoré má zamestnávateľ uvedené na tlačivách Registračný list zamestnávateľa, Mesačný výkaz poistného a má zostatok pohľadávky za posledný mesiac po splatnosti, t. j. dlžnú sumu vyššiu ako 0,01 eura. Kampaň sa realizuje 2x do mesiaca – prvá na začiatku mesiaca a druhá po 20. dni v príslušnom mesiaci.
-
Nepredložené mesačné výkazy a výkazy poistného zamestnávateľa – notifikácie zasiela na najaktuálnejšie kontakty, ktoré má zamestnávateľ uvedené na tlačivách Registračný list zamestnávateľa, Mesačný výkaz poistného, ak v aktuálnom období kampane nepredložil žiadny riadny mesačný výkaz. Kampaň sa realizuje raz mesačne a to prvý týždeň v mesiaci.
-
Kampaň k rozhodnutiu o predpísaní dlžného poistného/penále/pokuty pre SZČO, zamestnávateľov a dobrovoľne poistené osoby (príprava na vymáhanie pohľadávky) – notifikácie zasiela na najaktuálnejší kontakt SZČO, dobrovoľne poistenej osoby a najaktuálnejšie kontakty zamestnávateľa, ktoré má uvedené na tlačivách Registračný list zamestnávateľa, Mesačný výkaz poistného a v aktuálnom období kampane majú vystavené rozhodnutie na dlžnú sumu poistného, penále a pokutách pričom toto rozhodnutie je pripravené na vymáhanie. Kampaň sa realizuje vždy k 1. a 15. dňu príslušného mesiaca. Ak tento deň pripadne na sviatok alebo víkend, zrealizuje sa v najbližší pracovný deň.
-
Kampaň k rozhodnutiu v stave doručené pre SZČO, zamestnávateľov a dobrovoľne poistené osoby – notifikácie zasiela na najaktuálnejší kontakt SZČO, dobrovoľne poistenej osoby a najaktuálnejšie kontakty zamestnávateľa, ktoré má uvedené na tlačivách Registračný list zamestnávateľa, Mesačný výkaz poistného a v aktuálnom období kampane majú vystavené rozhodnutie na dlžnú sumu poistného, penále a pokutách pričom toto rozhodnutie je doručené. Kampaň sa realizuje dvakrát do mesiaca.
Komentáre
Pridať komentár