Skorá fakturácia je najčastejším spôsobom v boji proti neplatičom


			Skorá fakturácia je najčastejším spôsobom v boji proti neplatičom
31.3.2020 Poistný trh, Spektrum

V čase šíriacej sa nákazy koronavírusom je výrazne oslabená ekonomika ako celok a tiež fungovanie mnohých firiem. Úhrady faktúr načas sú častokrát tým posledným, na čo kompetentní teraz myslia.

Nielen vlády prijímajú opatrenia, ako zamedziť šíreniu ochorenia. Aj spoločnosti sa snažia nastaviť si systémy čo najefektívnejšie, aby sa chránili pred neplatičmi. Aké opatrenia sú najčastejšie? Podľa reprezentatívnej štúdie „European Payment Practices 2019“ skupiny EOS, na prvom mieste skončila skorá fakturácia. Využíva ju 71 % respondentov.

V snahe firiem zlepšiť platobnú morálku ich zákazníkov nasleduje definovaný proces upomínania (63 %). Tretím najobľúbenejším opatrením je využívanie profesionálnych služieb vymáhania pohľadávok (51 %).

Rebríček najčastejších opatrení firiem v boji proti neplatičom (%):

Skorá fakturácia

71

Definovaný proces upomínania

63

Využívanie profesionálnych služieb vymáhania pohľadávok

51

Kontroly úverovej bonity

47

Používanie platobných metód s nízkym rizikom

43

Zmluvy s primeranou ochranou

34

Využitie služieb faktoringu

29

Poistenie nedobytných pohľadávok

14

Poistenie ochrany platieb

4

Zdroj: European Payment Practices 2019

Jednou z krajín, ktorá výrazne využíva spôsob rýchlej fakturácie (95 %) a tiež definovaný proces upomínania (96 %), je Nemecko. Proces upomínania je obľúbený aj v Dánsku (88%). Poistenie nedobytných pohľadávok a tiež poistenie ochrany platieb patria vo všeobecnosti medzi najmenej využívané opatrenia.

Na základe reprezentatívnej štúdie „European Payment Practices 2019“ skupiny EOS možno konštatovať, že medzi krajinami východnej Európy, je využívanie jednotlivých opatrení v boji proti neplatičom rozložené rovnomerne. Vymyká sa akurát tak Slovinsko s kontrolami úverovej bonity (81 %). Aj u Rusov je toto opatrenia najrozšírenejšie (80 %).

Michal Šoltes, konateľ spoločnosti EOS KSI Slovensko hovorí, že v prípade nedisciplinovaných zákazníkov, odporúča obrátiť sa na profesionálov a neriešiť všetko vlastnými silami. „Miera využívania služieb externých inkasných spoločností je celkovo nízka, čo je na škodu. Profesionálni pracovníci pritom vybavia všetko potrebné za vás a vy sa namiesto komplikovanej komunikácie s neplatičmi môžete sústrediť na podstatu vašej podnikateľskej činnosti.“

Čo sa týka Slovenska, najviac sa využíva skorá fakturácia (71 %), nasleduje definovaný proces upomínania (56 %) a využívanie profesionálnych služieb vymáhania pohľadávok (42 %) je na treťom mieste.

Zdroj: EOS

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS

Súvisiace články