UNIQA: Nahlásené škody po búrkach na východnom Slovensku už presiahli 1,94 mil. eur


			UNIQA: Nahlásené škody po búrkach na východnom Slovensku už presiahli 1,94 mil. eur
16.7.2025 Škody

Klienti UNIQA poisťovne už nahlásili škody po silnej búrke a víchrici, ktorá sa prehnala najmä východným Slovenskom začiatkom júla.

Z obdobia od 4. - 11. júla eviduje UNIQA 717 hlásení od klientov, predbežná výška nahlásených škôd už presiahla 1,94 mil Eur. Najviac hlásení je z okresov Prešov, Svidník, Gelnica, Sabinov, Bardejov a Vranov nad Topľou.

„Búrka a veterná smršť ničila hlavne strechy na domoch a firemných budovách, ktoré následkom silného vetra padali a poškodili ďalší majetok. Podľa hlásení klientov boli okrem striech poškodené aj solárne panely, ploty a vonkajšie žalúzia.

Klienti tiež nahlásili poškodenia satelitných parabol, balkónových striešok a striech garáží, lietajúci nábytok z terás domov a bytov poškodil presklenia balkónov. Silný dážď zasa v mnohých prípadoch spôsobil zatečenie priestorov domov a bytov,“  hovorí riaditeľ oddelenia likvidácie škôd UNIQA Daniel Červenka.

Najvyššia škoda predstavovala 150 000 Eur a týkala sa firemného majetku. V prešovskom kraji vplyvom silnej búrky a vetra došlo k poškodeniu striech na dvoch budovách, prístrešku a oplotení.


Mohlo by vás zaujímať: Lucia Horňáková: Férovosť a sloboda sú kľúčom k úspechu v maklérskom biznise


V rámci poistenia privátneho majetku predstavovala najvyššia škoda 60 000 Eur v okrese Bardejov. Víchrica strhla strechu rodinného domu, strechu garáže aj prístrešok na terase, silný dážď spôsobil aj zatečenie viacerých izieb v dome.

Škody na domoch, bytoch a zariadení domácnosti následkom búrky či víchrice sa hradia z poistenia nehnuteľnosti a domácnosti. Škody po víchrici môžu klienti stále nahlasovať online prostredníctvom našej webovej stránky https://skody.uniqa.sk/. Stav a riešenie svojej škodovej udalosti môžu klienti UNIQA poisťovne sledovať online na našej stránke www.uniqa.sk. Likvidácia škôd prebieha bez zásadnejších problémov a menšie škody likvidujeme v zrýchlenom konaní bez obhliadky.

„V prípadoch škôd následkom živlov odporúčame ľuďom vykonať všetky opatrenia, aby zamedzili zväčšeniu rozsahu škody. Zničené veci však odporúčame až do vykonania obhliadky nevyhadzovať, ak to nie je vyslovene nevyhnutné z hygienických alebo bezpečnostných dôvodov. K vybaveniu škodovej udalosti je potrebný súpis poškodených vecí s udaním rozsahu poškodenia a odporúčame urobiť si aj vlastnú fotodokumentáciu,“ pripomína Daniel Červenka z UNIQA.

Pripomíname, že nepredvídateľné výkyvy počasia vplyvom klimatickej zmeny spôsobujú ľuďom stále väčšie škody. Podľa odhadov poisťovní je však na Slovensku stále nepoistených cca 50% domácností.


Mohlo by vás zaujímať: Dve tretiny Slovákov v cudzine platia kartou, hotovosť ich vyberá čoraz menej    


A aj pri tých poistených sa stále stretávame s podpoistením, keď je bývanie poistené na sumu, ktorá sa roky nemenila a za ktorú by dnes nebolo možné dom kompletne opraviť alebo postaviť.

Pripomíname preto, že o priebežné zvyšovanie poistnej sumy pre klienta sa stará automatická indexácia, ktorá každoročne zvyšuje poistnú sumu v čase a takto chráni klienta pred podpoistením. Našim klientom ju preto vždy odporúčame. 

Zdroj: UNIQA

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS

Súvisiace články