UBIMET: Vieme včas varovať pred nepriaznivým počasím


			UBIMET: Vieme včas varovať pred nepriaznivým počasím
13.4.2012 Škody
Prorokovať počasie bolo vždy zaujímavým biznisom, aj keď v dávnych dobách malo pre "poveternostných prorokov" nepríjemné následky. Ak sa taký "Prorok" pomýlil, čakala ho v lepšom prípade hanba, v horšom rany palicou. V Prahe žil za Rakúsko-Uhorska muž menom Fiala, ktorý si ako prvý hrdo pripájal k svojmu menu päť písmen "p" -. prvý pražský privilegovaný prorok počasia. Dnes už zabudnutý človek, ktorý bral svoje predpovede vážne snažil sa o veľmi neľahký vedecký prístup. Študoval prírodné javy dával ich do súvislostí, pristupoval k predpovediam na svoju dobu seriózne. Či mu vychádzali a či sa tým uživil, nám nie je známe ...

Doba pokročila a dnes vďaka družiciam, meteorologickým staniciam, radarom a počítačom (je nutné pripomenúť, že ide o pomerne rozsiahlu radu technologicky dokonalých družíc a o veľmi pokročilé a drahé počítače) je možné poskytovať predpovede počasia s veľkou presnosťou. Takéto presné predpovede počasia ponúka UBIMET - firma, ktorá má varovanie pred nepriaznivým počasím na základe PSČ klienta v náplni práce. Súkromné
​​osoby rovnako ako aj firmy môžu dostávať výstrahy pred snehom, prívalovým dažďom, víchricou, búrkou alebo ľadovým dažďom. A to takým spôsobom, aký si sami zvolia: esmeskou, mailom, faxom ...

"UBIMET je najväčší súkromný poskytovateľ meteorogických služieb v strednej a východnej Európe", vysvetľuje manažér UBIMET pre Českú a Slovenskú republiku Mag. Martin Koen. Spoločnosť má zákazníkov v Rakúsku, Česku, na Slovenská, v Nemecku, Maďarsku, Poľsku, Rumunsku, Srbsku a Čiernej hore.

UBIMET má prístup k mimoriadne hustej sieti meteorologických staníc v Európe, celosvetovo sa jedná o viac než 14 000 staníc, v súčasnosti má k dispozícii aktuálne radarové údaje o počasí k včasnému určeniu nepriaznivého počasia. Vďaka tomu dokáže UBIMET dodávať svojim klientom presnú regionálnu predpoveď počasia.

Predpovede pre australský regatový tým

UBIMET vznikol v roku 2007. "Orientujeme sa na východnú Európu, preto sídlime som Viedni," vysvetľuje Koen. Druhá časť firmy pracuje na projektoch v Austrálii, preto má sídlo v Melbourne. Akousi čerešničkou na torte sú predpovede počasia pre austrálsky olympijský regatový tým.

UBIMET ponúka služby súvisiace s počasím mnohým rôznym odborom, ako poisťovniam, železniciam, elektrárňam, médiám, krízovým štábom, výskumným organizáciám, obciam ... V prípade poisťovní ide nesporne o významnú službu. UBIMET totiž dokáže nielen varovať klientov pred náhlymi výkyvmi počasie, ale má uložené vo svojej databáze údaje, ktoré siahajú ďaleko do minulosťou. Ak napríklad príde klient, žemu pred pol rokom búrka odniesla strechu, záznamy UBIMET to dokážu potvrdiť alebo vyvrátiť.

Služby rizikovému manažmentu

Služby poskytované rizikovému manažmentu patria do tretej oblasti ponuky spoločnosti UBIMET poisťovniam. Poisťovne v rámci rozikového manažmentu potrebujú posúdiť, či poistia pôdu v určitých oblastiach, či sú tieto oblasti ohrozené náhlymi katastrofami alebo nie. "Vieme, kde veľa prší a či sú v danej oblasti polia na svahoch," upresňuje Koen.

Rakúskym a nemeckým železniciam stráži UBIMET ich kompletnú dopravnú sieť. "Pri veľkých víchriciach musia železnice znížiť rýchôlosť. Poskytujeme im predpovede, ktoré oblasti sú rizikové. Ak hrozí riziko spadnutých stromom na železničnú trať, poskytujeme rýchlu informáciu, aby sa železnice mohli pozrieť, či je trať prejazdná, "vysvetľuje Koen a dodáva, že pre rakúske železnica taktiež kontrolujú riziko požiarov pozdĺž tratí.

Služby pre zákazníkov poisťovní

UBIMET ponúka špeciálne pre zákazníkov poisťovní individuálne varovanie pred nepriaznivým počasím na základe ich PSČ. Klientom poisťovní je možné včas poslať varovanie esemeskou alebo emailom. "Varovanie pred nepriaznivým počasím obdrží klient 15 minút až 48 hodín pred nepriaznivou udalosťou. Varovanie je zrozumiteľné výstižné, vrátane informácií ohľadom dôsledkov a odporúčaných opatrení," vysvetlľuje Koen. Nejde o žiadne automatizované varovanie, ktoré by klienta zbytočne obťažovalo, každé je vytvorené meteorológom a je zaslané klientovi v prípade, že sa jeho bydlisko nachádza v mieste ohrozenom nepriaznivým počasím.

Odosielateľom je poisťovňa klienta.

Na otázku, či sa o rozoslanie správ musí postarať poisťovňa, Koen odpovedá, že všetko zabezpečí UBIMET. Vytvorí správu určí, ktorým klientom má byť správa rozoslaná. Nakoniec UBIMET takto vytvorenú správu klientom rozpošle.

Výhody

Vďaka včasnému varovaniu sa znížia škody a zvýši bezpečnosť.

Podľa prieskumu, ktorý bol vykonaný poisťovňou UNIQA v Rakúsku ktorá využíva služby UBIMET, 99% klientov potvrdilo spokojnosť s týmto varovaním. 42% opýtaných už zachránilo varovanie pred konkrétnej škodou - ľudia pozatvárali okná, zaparkovali auto do garáže a pod.

"Každý spája v Rakúsku varovanie s poisťovňou UNIQA. Vlastne nikto nevie, že všetku prácu urobí UBIMET. My preferujeme logicky meno partnera, pretože je to jeho služba. V súčasnej dobe varujeme už skoro 2 milióny koncových zákazníkov "uzavrel Koen.

UBIMET v číslach

Jednoduchým výpočtom sa dá zistiť, že ak činí priemerná škoda na aute z havarijného poistenie 2 494 eur, poisťovňa vďaka službe UBIMET ušetrí ročne cez 1 200 000 eur (pri 100.000 klientov v systéme varovanie).

Dagmar Šístková (autorka je redaktorkou oPojištení.cz)
Zdroj: oPojištení.cz

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS