Spoločnosť Mitchell začiatkom júna vydala správu o trendoch v 1. štvrťroku 2024: Plugged-In: EV Collision Insights (Poznatky z nehôd elektromobilov).
Totálnych škôd elektromobilov veľmi rýchlo pribúda.
Dokument ukazuje, že početnosť totálnych škôd pri elektromobiloch od konca minulého roka vzrástla, keď ceny ojazdených elektromobilov klesli. V USA a Kanade predstavovala celková kvóta totálnych škôd elektromobilov 9,93 % a 7,48 % – čo je v oboch regiónoch nárast o 8 % oproti 4. štvrťroku 2023 ao 30 % oproti 3. štvrťroku 2023.
Mohlo by vás zaujímať: Pozor na detské úrazy na trampolínach. Poisťovne evidujú zvýšený počet úrazov, varuje INSIA
Aj napriek tomuto nárastu zostáva početnosť celkových strát e-vozidiel na úrovni roku 2021 a novších alternatív s ICE (modernými spaľovacími motormi), ktoré zakončili 1. kvartál 2024 s mierou 9,51 % v USA a 7,44 % v Kanade, uvádza správa.
Správa uvádza, že spomalenie predaja nových vozidiel, znižovanie cien a meniaci sa sentiment (afinita) spotrebiteľov ovplyvňujú hodnotu ojazdených elektromobilov. Ďalšie rozdiely v nárokoch na servis medzi elektromobilmi a automobilmi s vnútorným spaľovacím pohonom (ICE), ktoré sú v správe podrobne popísané, zahŕňajú:
Mohlo by vás zaujímať: Popíjate na dovolenke alkohol? Ak sa zraníte, hrozí riziko, že náklady budete hradiť sami
- Priemerný odhadovaný počet hodín práce mechanikov v prípade opraviteľných vozidiel (pri čiastkových škôd) bol u elektromobilov takmer dvakrát vyšší ako u automobilov s ICE (3,04 oproti 1,66 hodinám), čo zvyšuje náklady na opravu.
- Priemerná závažnosť poistných udalostí v 1. štvrťroku 2024 klesla, ale významné náklady na opravy u elektromobilov naďalej prevyšujú náklady na vozidlá s ICE. V USA predstavoval rozdiel v závažnosti medzi oboma pohonmi 6 066 USD oproti 4 703 USD av Kanade 6 810 kanadských dolárov oproti 5 110 kanadským dolárom.
- Frekvencia poistných udalostí trvalo rastie a v USA sa zvýšila na 2,26 % a v Kanade na 3,41 %.
- Pri opravách nabúraných elektromobilov sú častejšie použité diely OEM (Original Equipment Manufacturer) ako pri opravách dokončených na alternatívnych vozidlách s ICE (89,29 % oproti 65,14 %).Diely pre elektromobily bývajú ľahšie, aby vyvážili oveľa ťažšiu batériu, čo ale komplikuje ich opravu. V 1. štvrťroku predstavoval podiel opravených dielov pre e-vozidlá oproti vymeneným menej ako 13 %. Pri automobiloch s vnútorným spaľovacím pohonom to bolo bezmála 15 %.
Komentáre
Pridať komentár