Prezradili to čierne skrinky, ktoré vyšetrovatelia otvorili. Okrem iného z nich vyplýva, že rušňovodič si po telefóne pravdepodobne overoval nejaké údaje podľa dokumentov alebo mapy, zvuk papiera je v nahrávke jasne viditeľný. Podľa spoločnosti Renfe, bol vodič skúsený a trať poznal veľmi dobre.
Tesne pred nehodou išiel vlak rýchlosťou 192 km / hod, pričom maximálna rýchlosť povolená rýchlosť v tomto úseku trate je 80 km / hod. Adif, španielska štátna spoločnosť, ktorá spravuje železničnú infraštruktúru potvrdila, že špeciálny bezpečnostný program European Rail Traffic Management System, ktorý automaticky stráži bezpečnú rýchlosť vlaku, je nainštalovaný na väčšine vysokorýchlostných tratiach vedúcich z Madridu. Bohužiaľ, v tomto prípade jeho dosah končil zhruba 3 km pred osudnou zákrutou.
Rušňovodič Francisco José Garzón bol obvinený zo zabitia 79 ľudí v nedbanlivosti. Na súde v nedeľu vypovedal, že si pomýlil úsek u Santiaga s inou časťou trati, na ktorej je povolená vyššia rýchlosť. Žiadna zo strán zahrnutých do prípadu, teda štátnej železničnej spoločnosti Renfe a Adif a dve poisťovne, nepožiadali o uväznení Garzóna až do rozsudku a súd podľa vyhlásenia nevidí riziko, že by Garzón mohol utiecť. V nemocnici po nehode zostávajú desiatky ľudí. Dvadsaťdva je ich stále v kritickom stave.
BBC news
Komentáre
Pridať komentár