„Veľa ľudí sa snaží tento zápach maskovať veľkým počtom osviežovačov alebo vonných stromčekov. U takýchto vozidiel sa tiež môžu vyskytovať zvyšky blata, napríklad pod sedačkami alebo pod krytom palivového čerpadla, ktoré sa u väčšiny áut nachádza pod zadnými sedačkami,“ uviedla Karolína Topolová, generálna riaditeľka AAA AUTO. Zároveň dodáva, že zvyšky blata sa dajú nájsť aj na zväzkoch káblov elektroinštalácie a pod čalúnením.
Auto, ktoré utrpelo poškodenie v rámci povodní, je teoreticky ešte schopné prevádzky. Podľa odborníkov bola u zatopených áut zasiahnutá elektroinštalácia, čo môže mať vplyv na funkčnosť vlastne všetkých bezpečnostných funkcii vozidla. Ďalším nebezpečenstvom môže byť korózia dôležitých častí brzdového systému. „Užívanie takéhoto automobilu je preto vždy rizikové. Aj keby išlo o veľmi výhodnú ponuku, neodporúčame také auto kupovať,“ uzavrela Karolína Topolová.
Na čo si dať pozor pri kúpe ojazdeného auta:
- stav tachometra verzus opotrebovanie interiéru
- odtieň laku karosérie
- či pasujú jednotlivé diely karosérie
- nápadne nové diely na vozidle – napríklad vzadu vyblednuté svetlá, vpredu nové
- opotrebovanie interiéru, najmä sedadlo vodiča a koberec pod ním
- dym z výfuku
- servisné záznamy o vozidle
- počet majiteľov
- predchádzajúci majiteľ vozidla
- pôvod vozidla – je dovezené z cudziny?
- kontrola všetkých elektrických zariadení, príp. diagnostika
- kontrola nosných dielov karosérie
- tzv. právna čistota – lízing, zástava
- zatopené auto
Ako spoznať, či bolo auto zatopené:
- zápach, vlhkosť a plesne v interiéri, zvyšky blata – pod sedačkami, krytom palivového čerpadla, na zväzkoch káblov od elektroinštalácie
Komentáre
Pridať komentár