Let MH370 spoločnosti Malaysia Airlines zmizol za neobjasnených okolností 8. marca 2015. Lietadlo zmizlo z radarov pri lete do Pekingu necelú hodinu po štarte z Kuala Lumpuru. Vtedy sa rozbehla jedna z najväčších pátracích akcií v histórii. Pátranie po troskách a 239 ľuďoch na palube prebiehalo na ploche 92 772 štvorcových kilometrov, zúčastnilo sa ho 26 krajín a zapojilo sa do neho 42 lodí a 39 lietadiel. Nenašlo sa nič.
Až teraz, takmer 6 mesiacov po tragédii sa začali objavovať kusy lietadla, ktoré odborníci považujú za časti zmiznutého Boeingu 777. Prvé informácie o nájdenej časti krídla prišla z tlače na konci júla. Úlomok, ktorý je dlhý okolo dvoch metrov, našli pri čistení pobrežia na ostrove Réunion, vo vodách indického oceánu.
Po časti krídla vyšetrovatelia objavili na rovnakom ostrove aj sedadlové vankúšiky a časti okien. Tiež malajzijský minister dopravy Liow Tiong Lai vo štvrtok povedal, že sa na Réunione zjavne našla aj ďalšie troska lietadla. Tá bola odoslaná na preskúmanie francúzskym expertom.
Parížska prokuratúra, ktorá dohliada na vyšetrovanie vo Francúzsku, však poprela, že by vyšetrovatelia našli nové trosky. Tiež niekoľko francúzskych vyšetrovateľov, ktorí si neželali byť menovaní, povedalo, že si žiadnych nových objavov nie sú vedomí.
Z rozchádzajúcich informácií sú rozhorčení príbuzní cestujúcich z nezvestného Boeingu. Kým malajzijský premiér Najib Razak vyhlásil, že francúzski experti „nezvratne dokázali“, že časť krídla pochádza zo zmiznutého lietadla, samotní francúzski vyšetrovatelia iba uviedli, že je to „vysoko pravdepodobné“.
Odškodnenie pozostalých i stratený lietadlo hradila nemecká Allianz, ktorá hneď po nehode začala vyplácať poistné 50 000 dolárov za každú obeť. Celkom poisťovňa zaplatila 30 miliónov dolárov.
Austrálska národná výskumná agentúra vytvorila moduláciu možného pohybu trosiek lietadla v závislosti na prúdoch a vetra.
Komentáre
Pridať komentár