Ľudia sa po živelných udalostiach pýtajú, čo všetko im kryje poistenie majetku, aké škody im poisťovňa preplatí a v akej výške. Bohužiaľ, veľa klientov rieši obsah svojho poistenia až „po funuse”, keď je už neskoro. Ak ich vytopí, ale ich poistenie je nedostatočné, poisťovne im nepreplatia všetky škody. Všetko závisí od rozsahu poistného krytia aj od výšky poistných súm. Viac prezráza v komentári Jaroslav Krajňák, riaditeľ pre neživotné poistenie FinGO.sk.
Mohlo by vás zaujímať: Ak plánujete dovolenku s deťmi alebo v predstihu, poistite si storno
Jedným z najčastejších problémov je, že rodinné domy, ale aj bytovky majú poistenú len nehnuteľnosť, ale nie domácnosť. Poisťovňa im v tomto prípade môže uhradiť len škody na samotnej stavbe ako sú navlhnuté či popraskané múry, ploty, komíny alebo strechy. No nepreplatí im napríklad aj zničené šatstvo, nábytok, spotrebiče či iné zariadenie uskladnené vo vytopených pivniciach, garážach a podobne.
Staré, dokonca aj 15-ročné poistky majú aj bytové družstvá, firmy a obce
Skúsenosti z posledných rokov nás presviedčajú o tom, že letným búrkam, krupobitiu, povodniam a záplavám môže byť vystavený prakticky ktokoľvek. Aj preto odporúčam čo najskôr skontrolovať svoju poistnú zmluvu k poisteniu majetku, aktualizovať si poistnú sumu a rozšíriť rozsah poistného krytia tak, aby krylo nehnuteľnosť, domácnosť aj zodpovednosť.
Mohlo by vás zaujímať: Pozor na detské úrazy na trampolínach. Poisťovne evidujú zvýšený počet úrazov, varuje INSIA
Z našich skúseností nielen bežní klienti, ale aj bytové družstvá, firmy a obce majú uzavreté 10- aj 15-ročné poistné zmluvy, ktoré si medzičasom nikdy neaktualizovali a preto ich dostatočne nechránia. Škody na majetku sa v niektorých prípadoch šplhajú aj k desiatkam tisícom eur, no musia ich uhradiť z vlastných zdrojov, ktoré im chýbajú.
Škodovú udalosť nahláste čo najskôr a riaďte sa pokynmi poisťovne
Škody po povodni či inej živelnej udalosti odporúčam nahlásiť do poisťovne čo najskôr. Klienti tak môžu urobiť aj telefonicky alebo cez online formulár na webe poisťovne. Aby nahlásenie poistnej udalosti a vyplatenie poistného plnenia prebehlo rýchlo a bez problémov, dôležité je komunikovať s poisťovňou, riadiť sa jej pokynmi a dodať jej všetky vyžiadané a úplné podklady, aby nedošlo k spomaleniu likvidácie.
Poisťovne sa snažia pri škodových udalostiach vyjsť klientom v ústrety a hľadajú riešenia, ako im pomôcť. Preto je dobré opýtať sa poisťovne aj na asistenčné služby, ktoré majú klienti k dispozícii. Poisťovňa môže pomôcť aj s náhradným ubytovaním či strážením poškodenej nehnuteľnosti. Môže takisto vyplatiť peniaze vopred formou tzv. preddavkového plnenia, aby klienti rýchlejšie začali s upratovacími prácami, opravou zničených vecí a podobne.
Komentáre
Pridať komentár