Predpokladá sa, že počet škôd bude ešte narastať, nakoľko ľudia nahlasujú poistné udalosti postupne. Klientom poisťovňa odporúča bezodkladné nahlásenie poistnej udalosti, a to buď telefonicky, e-mailom, písomne poštou alebo osobne na pobočkách.
Škodu na majetku si môžu klienti uplatniť z poistenia nehnuteľnosti (škody na samotnej nehnuteľnosti a zabudovaných súčastiach) a z poistenia domácnosti(škody na zariadení, nábytku, spotrebičoch, oblečení a pod.). Ak voda poškodila motorové vozidlo, poistnú udalosť je potrebné nahlásiť z havarijného poistenia.
V prípade škôd po povodniach a záplavách je potrebné počkať s odstraňovaním následkov alebo opravou poškodenej veci do vykonania obhliadky technikom poisťovne. Ak je nevyhnutné začať s odstraňovaním škôd skôr zo závažných hygienických alebo bezpečnostných dôvodov, klient tak môže urobiť, potrebný však bude preukázateľný dôkaz o vzniku a rozsahu škody. Pri odstraňovaní škôd je dôležité zabezpečiť, ako zdôrazňuje Lucia Makayová z Poisťovne Generali, aby sa rozsah a následky poistných udalostí ďalej nezväčšovali.
Zdroj: TASR, Generali poisťovňa
Komentáre
Pridať komentár