Klienti hlásia škody po víkendových prívalových dažďoch


			Klienti hlásia škody po víkendových prívalových dažďoch
28.8.2014 Škody

Prvé škody v predpokladanej výške cca 7000 eur eviduje po víkendových prívalových dažďoch a búrkach poisťovňa Generali. Najviac poistných udalostí hlásia klienti z Bratislavy. V hláseniach sa vyskytujú zaplavené pivnice, suterény a prízemia budov a zatečené byty. Poisťovňa zaznamenala aj prípad, keď sa pod silou valiacej sa vody zrútil múr.

Škodu na majetku si môžu klienti poisťovní uplatniť z poistenia nehnuteľnosti, z poistenia domácnosti a z havarijného poistenia.
 

Predpokladá sa, že počet škôd bude ešte narastať, nakoľko ľudia nahlasujú poistné udalosti postupne. Klientom poisťovňa odporúča bezodkladné nahlásenie poistnej udalosti, a to buď telefonicky, e-mailom, písomne poštou alebo osobne na pobočkách.


Škodu na majetku si môžu klienti uplatniť z poistenia nehnuteľnosti (škody na samotnej nehnuteľnosti a zabudovaných súčastiach) a z poistenia domácnosti(škody na zariadení, nábytku, spotrebičoch, oblečení a pod.). Ak voda poškodila motorové vozidlo, poistnú udalosť je potrebné nahlásiť z havarijného poistenia.

V prípade škôd po povodniach a záplavách je potrebné počkať s odstraňovaním následkov alebo opravou poškodenej veci do vykonania obhliadky technikom poisťovne. Ak je nevyhnutné začať s odstraňovaním škôd skôr zo závažných hygienických alebo bezpečnostných dôvodov, klient tak môže urobiť, potrebný však bude preukázateľný dôkaz o vzniku a rozsahu škody. Pri odstraňovaní škôd je dôležité zabezpečiť, ako zdôrazňuje Lucia Makayová z Poisťovne Generali, aby sa rozsah a následky poistných udalostí ďalej nezväčšovali.

Zdroj: TASR, Generali poisťovňa

Zdroj: Generali Slovensko

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS

Súvisiace články