Výška nákladov dosahuje takmer 2,25 milióna eur. Najviac hlásení je z okresov Prešov, Košice, Svidník, Gelnica, Vranov nad Topľou, Sabinov a Bardejov. „Najčastejšie klienti hlásia poškodené či zničené strechy, zatečené priestory domov, rozbité okná, poškodené žalúzie, vonkajšie rolety a solárne panely a zničený záhradný nábytok,“ uvádza riaditeľ odboru likvidácie poistných udalostí Allianzu Dárius Nógli.
Najvyššou škodou je odtrhnutie plechovej strechy a izolácie priemyselnej budovy v okrese Bardejov a zatečenie priestorov. Poškodenie Allianz vyčíslila na 65-tisíc eur.
Mohlo by vás zaujímať: Lucia Horňáková: Férovosť a sloboda sú kľúčom k úspechu v maklérskom biznise
K vážnemu poškodeniu strechy došlo aj vo výrobnej hale v okrese Vranov nad Topľou. Náklady sa vyšplhali na 50-tisíc eur. V rámci privátneho majetku klientov sa najvyššia škoda pohybuje v sume 25-tisíc eur. Ide o strhnutú strechu na rodinnom dome v okrese Košice.
V okrese Prešov zas silný vietor podfúkol časť strechy, ktorá sa prevalila na druhú časť domu a poškodila komín, solárne panely a balkón. Odhadovaná výška nákladov je 15-tisíc eur.
Škody spôsobené búrkami a silným vetrom sú v Allianzi kryté už v základnom balíku majetkového poistenia Môj domov. Škody spôsobené živlom na motorových vozidlách kryje havarijné poistenie, takisto v rámci základného balíka poistenia.
Ako nahlásiť škodu po búrke:
- Pri akejkoľvek škode na majetku odporúčame čo najskôr kontaktovať poisťovňu a škodu nahlásiť najrýchlejšie online, prostredníctvom webstránky poisťovne, prípadne telefonicky alebo cez svojho obchodníka.
- Vždy odporúčame poškodenia najskôr nafotiť a fotodokumentáciu priložiť k hláseniu škody.
- Po zdokumentovaní rozsahu škôd je možné začať s odstraňovaním následkov škôd a opravou majetku.
- Menšie škody riešime bez obhliadky a poistné plnenie posielame na účet čo najskôr po jeho odsúhlasení klientom.
- V prípade, že je potrebné zamedziť vzniku ešte väčšej škody alebo je potrebné odstrániť následky škody z hygienických dôvodov, je možné začať s odstraňovaním následkov škôd a opravou aj bez kontaktu s poisťovňou.
- Po doložení všetkých potrebných dokumentov (faktúry a bločky za opravu) poisťovňa vyplatí poistné plnenie do niekoľkých dní.
- V prípade potreby môže poškodený požiadať aj o vyplatenie zálohy na opravu.
Komentáre
Pridať komentár