Allianz už eviduje vyše 1 800 škôd po búrkach a víchriciach za takmer 2,25 milióna eur


			Allianz už eviduje vyše 1 800 škôd po búrkach a víchriciach za takmer 2,25 milióna eur
15.7.2025 Škody

Počet škôd klientov Allianz – Slovenskej poisťovne spôsobených búrkami a silným vetrom, ktoré prvý júlový víkend zasiahli Slovensko už stúpol na 1 833. 

Výška nákladov dosahuje takmer 2,25 milióna eur. Najviac hlásení je z okresov Prešov, Košice, Svidník, Gelnica, Vranov nad Topľou, Sabinov a Bardejov„Najčastejšie klienti hlásia poškodené či zničené strechy, zatečené priestory domov, rozbité okná, poškodené žalúzie, vonkajšie rolety a solárne panely a zničený záhradný nábytok,“ uvádza riaditeľ odboru likvidácie poistných udalostí Allianzu Dárius Nógli.

Najvyššou škodou je odtrhnutie plechovej strechy a izolácie priemyselnej budovy v okrese Bardejov a zatečenie priestorov. Poškodenie Allianz vyčíslila na 65-tisíc eur.


Mohlo by vás zaujímať: Lucia Horňáková: Férovosť a sloboda sú kľúčom k úspechu v maklérskom biznise


K vážnemu poškodeniu strechy došlo aj vo výrobnej hale v okrese Vranov nad Topľou. Náklady sa vyšplhali na 50-tisíc eur. V rámci privátneho majetku klientov sa najvyššia škoda pohybuje v sume 25-tisíc eur. Ide o strhnutú strechu na rodinnom dome v okrese Košice.

V okrese Prešov zas silný vietor podfúkol časť strechy, ktorá sa prevalila na druhú časť domu a poškodila komín, solárne panely a balkón. Odhadovaná výška nákladov je 15-tisíc eur.

Škody spôsobené búrkami a silným vetrom sú v Allianzi kryté už v základnom balíku majetkového poistenia Môj domov. Škody spôsobené živlom na motorových vozidlách kryje havarijné poistenie, takisto v rámci základného balíka poistenia.

Ako nahlásiť škodu po búrke:

  1. Pri akejkoľvek škode na majetku odporúčame čo najskôr kontaktovať poisťovňu a škodu nahlásiť najrýchlejšie online, prostredníctvom webstránky poisťovne, prípadne telefonicky alebo cez svojho obchodníka.
  2. Vždy odporúčame poškodenia najskôr nafotiť a fotodokumentáciu priložiť k hláseniu škody.
  3. Po zdokumentovaní rozsahu škôd je možné začať s odstraňovaním následkov škôd a opravou majetku.
  4. Menšie škody riešime bez obhliadky a poistné plnenie posielame na účet čo najskôr po jeho odsúhlasení klientom.
  5. V prípade, že je potrebné zamedziť vzniku ešte väčšej škody alebo je potrebné odstrániť následky škody z hygienických dôvodov, je možné začať s odstraňovaním následkov škôd a opravou aj bez kontaktu s poisťovňou.
  6. Po doložení všetkých potrebných dokumentov (faktúry a bločky za opravu) poisťovňa vyplatí poistné plnenie do niekoľkých dní.
  7. V prípade potreby môže poškodený požiadať aj o vyplatenie zálohy na opravu.
Zdroj: Allianz-SP

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS

Súvisiace články