Vyše 1000 podaní na prešetrila vlani NBS. Vieme, koľko bolo opodstatnených


			Vyše 1000 podaní na prešetrila vlani NBS. Vieme, koľko bolo opodstatnených

Ste nespokojný so svojim finančným sprostredkovateľom či poradcom? Národná banka  Slovenska (NBS) eviduje vaše podnety a prešetruje ich. V minulom roku bolo NBS doručených celkom 1026 podaní, z toho za sektor finančných sprostredkovateľov a finančných poradcov bolo doručených 38 podaní, čo predstavuje 3,7 % z celkového počtu.

Z 38 podaní 6 opodstatnených

„Z 38 podaní bolo 6 podaní vyhodnotených ako opodstatnených. Jednalo sa o zdĺhavé vybavovanie sťažností klientov a porušovanie zákona o finančnom sprostredkovaní a finančnom poradenstve, a to nedodržiavanie, resp. porušovanie pravidiel činnosti voči klientom," vysvetľuje pre portál oPoistení.sk Petra Pauerová, hovorkyňa Národnej banke Slovenska.

Pokuty až do 20 000 eur

Centrálna banka však upozorňuje, že finančné pokuty nie sú jediným využívaným nástrojom v rámci dohľadu. „Národná banka Slovenska má k dispozícii viacero nástrojov, ktorými môže dosiahnuť nápravu prípadného protiprávneho konania dohliadaných subjektov, finančná pokuta je len jedným z nich," spresňuje Pauerová. Pri zvažovaní, ktorý druh sankcie centrálna banka zvolí, prihliada NBS podľa hovorkyne na jednotlivé kritériá, akými sú povaha, závažnosť, rozsah, dĺžka trvania, ako aj následky zistených nedostatkov. Maximálna výška pokuty môže byť 20 000 eur.

„V oblasti finančného trhu sa využívajú okrem pokút i opatrenia na nápravu, uloženie opravy hlásenia alebo výkazu, prípadne účtovnej evidencie, uloženie opravy nesprávnej informácie, až po závažné sankčné nástroje ako zavedenie nútenej správy alebo odobratie povolenia."

oPoisteni.sk

Zdroj: oPoisteni.sk

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáre

Pridať komentár

Nie sú žiadne komentáre.

RSS

Súvisiace články